InderdaadJCreator is toch zoiets als netbeans of eclipse vermoed ik? Zo'n ontwikkelomgeving voor Java?
Dom dat je dat niet mag gebruiken.Wij mogen zo'n zaken nog niet gebruiken en worden verplicht om eerst via de commandprompt te werken en te compilen via javac <file>.java en dan met java <file>.class te 'draaien'.
Dom dat je dat niet mag gebruiken.
Betekent dit dat je wel de plek hebt gevonden om PATH in te vullen, maar dat ondanks dat het niet werkte? Ik verwacht namelijk dat het toevoegen van het pad naar de directory waar de executable staat in PATH je probleem oplost (maar dat is kennelijk niet zo).... en dat je een path moet instellen in het configuratiescherm->systeem->advanced (daar zo ergens). Ik heb dit allemaal geprobeert maar ik slaag er niet om het in orde te krijgen.
Is het niet net als bij Windows XP dat je gewoon bij de omgevingsvariabelen in moet vullen: path=blabla;blabla;nogeenkeertjeblabla;c:\program files\javac o.i.d.? Waarbij 'c:\program files\javac' het volledige path is naar javac.exe.Ja ik heb de plaats gevonden, maar ik vind niet precies wat ik er moet invullen.
Ik heb zelf helaas geen Vista, maar 'path' is bijvoorbeeld zo'n omgevingsvariabele. Als die nog niet bestaat, moet je die zelf even aanmaken. Als die wel bestaat, kun je gewoon een extra pad invullen (paden moeten gescheiden worden door een ; ). Maar goed, dit is wel gebaseerd op Windows XP en misschien dat Vista iets anders met omgevingsvariabelen omgaat. Hoewel...Ik heb de directe link (zie ook eerste post dat ik wel kan compilen door het absolute pad in te geven), daar zit het probleem niet, maar ik weet niet welke omgevingsvariabelen ik juist moet invullen, daar zit het probleem
Wel, duh! Net zoals je dat onder MSDOS zou doen.... maar blijkbaar moest ik gewoon de link toevoegen aan de path variabele die er reeds stond
Wel, duh! Net zoals je dat onder MSDOS zou doen.
Hangt er vanaf wat voor uitleg je reeds gekregen hebt, hoe die uitleg gegeven wordt en wat je allemaal nog gaat te zien krijgen.Ik heb vandaag mijn eerste les gehad over Java (was best teleurgesteld in de taal )
Hangt er vanaf wat voor uitleg je reeds gekregen hebt, hoe die uitleg gegeven wordt en wat je allemaal nog gaat te zien krijgen.