Het hebben van een kat als huisdier kan het risico op hartaanvallen met meer dan een derde verminderen, zo hebben onderzoekers ontdekt.
Lees meer... Elsevier
Lees meer... Sky News
Heeft het hebben van huisdieren werkelijk zo'n gunstige invloed? Ik kan me voorstellen dat de statistieken wel door meer variabelen verklaard kunnen worden.
Ik denk dat er wel een correlatie te vinden zal zijn tussen het hebben van huisdieren en de kans op diverse aandoeningen. Wellicht is het zo dat mensen met huisdieren gemiddeld ook rijker zijn, en alleen al om die reden een betere levensverwachting hebben?Heeft het hebben van huisdieren werkelijk zo'n gunstige invloed? Ik kan me voorstellen dat de statistieken wel door meer variabelen verklaard kunnen worden.
Ja, maar dan kan je dus niet zonder meer concluderen: "Kat als huisdier vermindert kans op hartaanval". Mooi bewijs dat een correlatie draaien op twee variabelen niet echt de moeite is.Ik denk dat er wel een correlatie te vinden zal zijn tussen het hebben van huisdieren en de kans op diverse aandoeningen. Wellicht is het zo dat mensen met huisdieren gemiddeld ook rijker zijn, en alleen al om die reden een betere levensverwachting hebben?