Moderator: Rhiannon
Een typisch geval van onverschuldigde betaling... ze kunnen het dus gewoon terugeisen. Om jezelf problemen te besparen zou ik het zeker niet uitgeven. Ik meen dat het staat in artikel 6:203 van het Burgerlijk Wetboek, mocht je geinteresseerd zijn het nog op te zoeken.
Gewoon dat geld telkens van de rekening waar ze het op storten halen en naar een rekening bij een andere bank doorsluisen (niet via overschrijving: gewoon een bankcheque vragen bij de bank en daarmee naar de andere bank gaan). Zeker niet bellen en hopen dat ze het niet merken. Ik heb zo nog 6 maand elke maand 500 euro op mijn rekening bij gekregen na mijn vakantiewerk, met de ingang van het nieuwe jaar is dat gewoon gestopt. Ik geef het geld natuurlijk nog niet uit moesten ze het komen terugvorderen, maar zolang ze niks vragen hou ik me van den domme en hou ik het lekker bij . Ik wist niet dat het na 5 jaar verjaarde, maar dat is in elk geval leuk, dan moet ik nog maar 4 jaartjes wachten .
E.Desart schreef:Al eens op het idee gekomen om dit geld gewoon terug te betalen?
Je weet gewoon dat dat geld niet van jou is, en je hoopt dat een vergissing of een regeltje simpele eerlijkheid kan vervangen.
Ik ben ervan overtuigd dat als je geld verliest (door jouw eigen fout) en niemand brengt het terug dat je hemel en hel bij elkaar roept omdat de wereld zo slecht en oneerlijk is.
Van die 3000 euro kan dat bedrijf twee keer de loon van een werknemer betalen.Dan zou ik idd kwaad zijn, dat is waar. Maar het is een groot bedrijf waardoor ik eigenlijk niet zoveel wroeging voel. Als het nu bij een zelfstandige was dat ik had gewerkt dan had ik het wrs wel teruggegeven, maar nu? Pff, ik bedoel dat is toch iets van een 3000 euro dat ik erbij kreeg, als ik bel dan vragen ze het zeker terug, nu trekken ze zich er niets van aan en ik denk niet dat ze failliet gaan gaan van die 3000 hoor. Ik daarentegen kan daar wel veel leuke dingen mee doen
Ik ben ervan overtuigd dat als je geld verliest (door jouw eigen fout) en niemand brengt het terug dat je hemel en hel bij elkaar roept omdat de wereld zo slecht en oneerlijk is.