Het idee om een mini-cursus Java te schrijven is officieel anvaard en op de lijst gezet. Na mijn examens begin ik eraan.
Ik heb best een idee van wat ik erin ga zetten.
Ik overloop de primitieve types, geef uitleg over flow control, ga zo naar Arrays, van zowel 1 als meerdere dimensies, over naar methoden en velden.
Da's de basis. Ook zal ik bij ieder stuk het hebben over hoe Java het hele zaakje intern bekijkt en beredeneert. Het verschil tussen het bijhouden van dingen in een Interger array en een gewone int bijvoorbeeld. Een paar bewerkingen op string, werken met substrings, het charAt() commando, enzovoort.
Nu is mijn vraag, zou het handig zijn de uitleg verder te zetten naar constructor-logica, meerdere klassen aan elkaar linken, het verschil tussen gewone en static methode's en welke invloed dat heeft op informatie halen uit andere klassen. De beschermingsmodes private, protected en public en finaal ook nog hoe klassen elkaar kunnen aanvullen.
Dus vraag ik aan de ervaren programmeurs: wat is een goede voorbereiding in jullie ervaring?
En vraag ik aan de studenten: wat willen jullie zien?
Link naar het topic waar de organisatie van de minicursussen instaat: http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=84960
Zou wel voor na m'n examens zijn, eind Juni dus
Ook heb ik best wat voorbeeldbestanden die dingen goed uitleggen en in de praktijk laten zien wat in theorie soms moeilijk te snappen is.
Alles zou zich beperken tot rekenkundige bewerkingen, nog helemaal niks van via Java bestanden openen, logs inkijken enzo... als je dat wilt weten raad ik je aan een proffesionele opleiding te gaan volgen.