Jawel kan wel hoor:jhnbk schreef:Neen. Volgens mij kan je steeds een while-lus verzinnen die niet als een for kan geschreven worden.
Een oneindige lus lijkt mij met een for niet mogelijk.
Je hebt altijd wel ergens een conditie die dus moet voldaan zijn om te stoppen met itereren die je kan opgeven.qrnlk schreef:Stel je hebt een while waarvan je niet weet of deze eindig is of oneindig.
Hoe zou je die willen implementeren als een for?
Code: Selecteer alles
for(int i=0;i<5;i=(i+1)%5) {
if(conditie) break;
}
for(int i = 0; true, i = i+0) gaat niet in overflow.2) Volgens mij lijkt een for(int i = 0; true; i++) geen handig alternatief, wat als bijvoorbeeld i in overflow gaat,
for(int i = 0; true, i = i+0) gaat niet in overflow.
Java gaat gewoon van het grootst mogelijke getal naar het kleinst mogelijke getal.2) Volgens mij lijkt een for(int i = 0; true; i++) geen handig alternatief, wat als bijvoorbeeld i in overflow gaat, ik ken te weinig van java om daar een passend antwoord op te geven
Dat krijg je vroeg of laat met je 'functionele talen'-verheerlijking.[edit: icon_redface.gif had ik blijkbaar al opgemerkt]
Wat is een tail-call-recursieve functie? Kun je daar een stukje code bij geven als voorbeeld?Je kunt natuurlijk ook een tail-call-recursieve functie gebruiken
Wiki is je vriend.Wat is een tail-call-recursieve functie? Kun je daar een stukje code bij geven als voorbeeld?
Ik kom er net achter dat het in het Nederlands staartrecursie heet.Wat is een tail-call-recursieve functie? Kun je daar een stukje code bij geven als voorbeeld?