Anonymous
Artikelen: 0

Filmpje meteoriet

Zou dit filmpje over de meteoriet echt zijn? En welke meteoriet kan het geweest zijn?

http://www.m90.org/./gallery/video/meteorite0-224.wmv
Kabouter

Re: Filmpje meteoriet

Meteorieten hebben toch geen naam?

Die denderen gewoon dagelijks onze atmosfeer binnen. Dit was toevallig een grote maar niet eens echt groot want ik heb geen inslag gehoord...

misschien was het wel een sateliet die neerstortte of zagen we gewoon de remschijven van ee ufo oplichten.
Kabouters bestaan niet
Anonymous

het zou kunnen dat het echt is maar meteorieten hebben toch een staart?? :shock:
Leuke gast

het zou kunnen dat het echt is maar meteorieten hebben toch een staart?? :shock:
Kometen hebben een staart, maar een komeet blijft echt vast aan de hemel staan, net als een ster maar dan met staart. Men vermoed dat de ster van Bethlehem een komeet was.

het filmje is volgens mij wel echt. Het een meteoriet. een meteoriet heeft ook een staartje, het lijkt een beetje op vuurpijl. De meteoriet steen verbrand gelukkig in de atmosfeer. Soms niet helemaal, dan kun je zo'n meteoriet steen op je dak krijgen, als je pech hebt.
aaargh

Deze meteoriet is gewoon gesplitst door de hoge druk en dan zagen we de twee delen apart oplichten.
De groene hond

Maar toch kan ik het filmpje niet downloaden... :shock:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton
OrionSt0rm

Kabouter schreef:Meteorieten hebben toch geen naam?

Die denderen gewoon dagelijks onze atmosfeer binnen. Dit was toevallig een grote maar niet eens echt groot want ik heb geen inslag gehoord...

misschien was het wel een sateliet die neerstortte of zagen we gewoon de remschijven van ee ufo oplichten.
metiorieten hebben inderdaad meestal geen naam, het zijn nutteloze stukken brok die door de ruimte vliegen. Als deze metiorieten echter in een baan (bijvoorbeeld) rond de zon komt, en de aarde geregeld passeert, noemt men het een komeet. De benaming metioriet is dus niet goed. Kometen hebben dus WEL een naam. Meestal de naam van de ontdekker
Anonymous

Wat jullie in dit filmpje zien is geen meteoriet, het is gewoon een filmpje dat bewerkt is. Kijk in augustus maar eens naar de sterrenhemel dan zie je ongeveer elke minuut een meteortie, ik zeg jullie alvast dat dat er niet zo uit ziet.
chrisk

idd, het zou natuurlijk ook een UFO kunnen zijn.
De groene hond

OF het is een Phoenix OF een Eenhoorn, of een zeldzame lichtgevende dodo, dat zou natuurllijk ook een optie kunnen zijn!
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton
Anonymous

Ik denk dat de beelden op de video echt kúnnen zijn. Zoals je ziet maakt de kamera gebruik van automatische funkties waardoor onder- en overbelichting worden 'voorkomen'. Hierdoor lijkt het me mogelijk dat het de staart (als die al zou oplichten...) niet meer oppikt omdat deze te zwak is. Als aan het eind van de opname de lichtintentie afneemt lijkt er ineens wel iets van een staart te zien.

Uit eigen ervaring kan ik in ieder geval wél zeggen dat ze beangstigend dichtbij kunnen komen. Zo werd ik tussen Hooglanderveen en stoutenburg een keer geatendeerd op een meteoriet, of beter, dóór een meteoriet. Ik hoorde hem komen voor ik hem zag. :shock: Meer dan 150 meter zal het zeker niet geweest zijn. Jammer genoeg nét een fractie te vroeg opgebrand voor een inslagje.
Sylvester

Wat jullie in dit filmpje zien is geen meteoriet, het is gewoon een filmpje dat bewerkt is. Kijk in augustus maar eens naar de sterrenhemel dan zie je ongeveer elke minuut een meteortie, ik zeg jullie alvast dat dat er niet zo uit ziet.

Gast, hetgeen jij in augustus ziet, zijn kleine deeltjes waar de aarde elk jaar doorheen gaat. De meteoriet op het filmpje was veel groter. Vandaar het grotere verbrandingsspoor.

Terug naar “Sterrenkijken”