Notepad++ is een gratis text-editor, met syntax highlighting voor ongeveer 20 talen, plugins, addons en veel meer.
Overal lees ik dat dit ding bijzonder goed is en programmmeurs prijzen het voor diens kracht
Mij stoort 1 ding: ze zouden verdorie een hele cursus moeten schrijven vooraleer je er efficiënt mee kan werken.
Zo bijvoorbeeld gebruik ik al een jaar de gratis versie van TextPad.
Als je Textpad installeert en je PC bezit reeds Java, dan zal TextPad automatisch 2 menu-items toevoegen
Compile Java(Compileert het javabestand dat momenteel bekeken wordt in textpad)
Run Java(runt het javabestand dat momenteel bekeken wordt in textpad indien het reeds gecompileerd is)
Notepad++ heeft dit niet. Nou goed, dan maar zelf toevoege zeker?
Vergeet het maar, ik vind nergens in de instellingen de mogelijkheid om een extra item toe te voegen aan het "Run" menu.
Op hun site vind ik dit: http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/run-HOWTO.php
Oef, er bestaat dus een manier om dingen toe te voegen, sinds er variabelen voor zijn. Maar verder geen info.
Google searchen levert niks op, afgezien van een hoop resultaten die niks meer zeggen dan "mij is het wel gelukt"
ja daar ben ik wat mee hoor >_>
Dus richt ik nu mijn vraag aan de mensen hier op dit forum: kan iemand een stap-voor stap uitleg geven hoe dit gedaan moet worden? Want ik wordt hier horendol van.