zou hier iemand mij kunnen vertellen waar ik aan een 12v ventilator kan komen die een snelheid heeft van 20 000 rpm heeft
zou ong 700w moeten hebben?
Moderator: physicalattraction
een motor zou mij ook al veel helpen.Brecht peeters schreef:zou hier iemand mij kunnen vertellen waar ik aan een 12v ventilator kan komen die een snelheid heeft van 20 000 rpm heeft
20.000 RPM?Brecht peeters schreef:zou hier iemand mij kunnen vertellen waar ik aan een 12v ventilator kan komen die een snelheid heeft van 20 000 rpm heeft
Brecht peeters schreef:zou hier iemand mij kunnen vertellen waar ik aan een 12v ventilator kan komen die een snelheid heeft van 20 000 rpm heeft
Dan lijkt het me slimmer een andere spanning te gebuiken.jep 60 ampere
..... maar echt gen 20.000 toeren en een ventilator heeft ook weerstand....Dan kun je een oude was machine slopen en de electro moter eruit halen.
Zo'n ding draait zonder die trommel gruwelijk hard.
Volgens mij haalt zo'n boor wel boven de 10000 toeren.Volgens mij haalt zelfs een tandartsboor niet eens 10.000 rpm. Ik denk dat je voor 20.000 rpm echt aan een boor in vacuum moet denken...
12v accutje ?rcbs schreef:Hallo,
Ik ben een RC-hovercraft aan het maken en als uplift (stijging) gebruik ik een 12v ventilator.
Er rust redelijk wat gewicht op de hovercraft, dus kracht is noodzakelijk. Mijn vraag is, wat moet ik nou aan power op die ventilator zetten?! Ik dacht zelf aan een lading rechargeable 9v blokjes. Of is dat echt sterk af te raden...
Bvd & Mvg rcbs