ik kan mijzelf niet vaak een goed beeld geven welke natuurverschijnsel bij welke (fundamentele) natuurkracht onder te delen. gezegd word door sommige mensen dat de kwantummechanische natuurverschijnselen niet eens mogelijk zijn voor te stellen omdat het het voorstellingsvermogen van de mens te boven zou gaan. is dat een normaal verschijnsel in de natuurkunde?, met andere woorden: dat de mens wel in staat zou zijn natuurverschijnselen te verklaren, maar ze niet weet voor te stellen? dat lijkt me best lastig. Nou ben ik toch wel zo eigenwijs om te vragen of er iemand mij zou kunnen helpen met voorbeelden van dagelijkse en minder dagelijkse natuurverschijnselen te illustreren in de kwantummechanische verschijnselen. (en welke fundamentele natuurkracht ze hoort) en daarbij misschien wat voorbeelden van verschijnselen onder invloed van zwaartekracht
(nou heb ik geleerd in de relativiteitstheorie van einstein dat zwaartekracht geen kracht is maar een gevolg
van de kromming van ruimtetijd. Wat voor gevolgen heeft dat voor de kwalificatie van dergelijke natuurverschijnselen?)
de sterke kernkracht: voorbeeld(en)
de elektromagnetische kracht: voorbeeld(en)
de zwakke kernkracht: voorbeeld(en)
de zwaartekracht : voorbeeld(en)