Vind ik ook prima, al vind ik dat je op een gegeven punt de realiteit uit het ook verliest. Een vervoeging als 'gedeletet' wordt in realiteit nooit gebruikt, als je erop googled komen er vooral (2490) resultaten van websites over taal naar boven. Vervolgens wordt het alterntief 'gedelete' aangeraden, dat met 186.000 hits blijkbaar wel gebruikt wordt.
Het gebruiken van Google als referentie in taalkundige kwesties raad ik altijd af. Geen enkele zoekmachine komt ook maar in de buurt van een betrouwbare weergave van de realiteit. Ik vind 'gedeletet' in ieder geval erg natuurlijk en zelfs mooi aandoend.
Het is wel een heldere regel, maar ook een vreemde. Natuurlijk is het vervoegen van engelse werkwoorden op zn nederlands een relatief nieuw fenomeen, maar denken dat 'gedeletet' ooit in algemeen gebruik zal raken is vooral fantasie.
Ik zie totaal niet wat er vreemd aan is. Bovendien wordt 'gedeletet' wel frequent gebruikt en niet enkel in taalkundige kringen.
Overigens is er best iets te zeggen voor het schrappen van DT, maar dat is zodanig ingeburgerd dat het nooit zal gebeuren. Er worden veel fouten mee gemaakt omdat je een woord met exact dezelfde klank en betekenis op 2 manieren gaat schrijven - ik ga er zelf ook de fout mee in als ik even niet oplet. Vooral de gelijke betekenis is lastig, 'laser' ipv 'lezer' zal niet vaak verkeerd worden geschreven.
Schrap dan meteen elke spellingsregel, zodat we kunnen terugkeren naar de tijd van het Oudnederlands, waar iedereen schreef hoe hij wilde. Na enkele jaren heb je dan wel een situatie waarin een Antwerpenaar niet meer kan lezen wat een Limburger schrijft of omgekeerd.
Aan mij krijg je dat "gedeletet" in geen geval gesleten. Zelfs al mag dat de correcte spelling zijn, dan maak ik met genoegen een opzettelijke fout.
Dat vind ik een irritante ingesteldheid. Als je wéét hoe het moet, waarom zou je dan een opzettelijke fout maken. Uit rebellie?