Arie Bombarie
Artikelen: 0

[Folding] geheugen-instellingen

Vraagje, heb nu 2 console versies draaien op een dual-core processor.

Mijn CPU-gebruik staat nu op 100% echter het fysiek geheugen staat op 50%. Ik heb bij geheugen dat gebruikt kan worden 2045mb ingevuld (mijn maximum). Kan ik fysiek geheugen ook nog op 100% krijgen om zo betere prestaties te kunnen leveren?
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Jan van de Velde
Moderator

Re: [Folding] geheugen-instellingen

Eigenlijk gen verstand van deze materie, maar ik vraag me af of de gemiddelde WU wel zoveel geheugen nodig heeft?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Cycloon

Arie Bombarie schreef:Vraagje, heb nu 2 console versies draaien op een dual-core processor.

Mijn CPU-gebruik staat nu op 100% echter het fysiek geheugen staat op 50%. Ik heb bij geheugen dat gebruikt kan worden 2045mb ingevuld (mijn maximum). Kan ik fysiek geheugen ook nog op 100% krijgen om zo betere prestaties te kunnen leveren?
Een bepaald programma moet enkel zaken in het geheugen steken die hij werkelijk moet onthouden. Vermits zo'n WU maar enkele MB groot is zal het dus nooit al je fysiek geheugen gebruiken. Mocht F@H al je geheugen gebruiken dan zou je computer zelf niet meer kunnen werken :D . Het is dus dood normaal en de prestaties van F@H zullen er niet door beïnvloed worden.
Arie Bombarie

Bedankt mannen!
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

Jan van de Velde
Moderator

Vermits zo'n WU maar enkele MB groot is zal het dus nooit al je fysiek geheugen gebruiken.
Nou, ik denk dat het toch wel om meer dan een paar MB gaat hoor, Niet voor de WU zelf, maar wél voor alles wat zich daar rondom afspeelt (tussenresultaten van rekenwerk). Voor grotere WU's wordt hiervoor (bij de optie die je kunt aanvinken in je configuratiescherm) ook nadrukkelijk gewaarschuwd. Het zou me niks verwonderen als je die grotere WU's (gauw 5 MB en meer voor de WU zélf) toelaat, dat een en ander in een werkgeheugen van slechts een paar honderd MB fors in de knel komt.

Het lijkt me prettig dat er altijd een terstond beschikbare werkgeheugenruimte is voor je besturingssysteem en je normale software.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Arie Bombarie

De ene core vereist nu zo'n circa 98.000kb werkgeheugen, de andere core circa 11.000kb.

Cycloon

Jan van de Velde schreef:Nou, ik denk dat het toch wel om meer dan een paar MB gaat hoor, Niet voor de WU zelf, maar wél voor alles wat zich daar rondom afspeelt (tussenresultaten van rekenwerk). Voor grotere WU's wordt hiervoor (bij de optie die je kunt aanvinken in je configuratiescherm) ook nadrukkelijk gewaarschuwd. Het zou me niks verwonderen als je die grotere WU's (gauw 5 MB en meer voor de WU zélf) toelaat, dat een en ander in een werkgeheugen van slechts een paar honderd MB fors in de knel komt.

Het lijkt me prettig dat er altijd een terstond beschikbare werkgeheugenruimte is voor je besturingssysteem en je normale software.
Dat valt wel mee, ik heb dat ook al eens ergens uitgelegd op dit forum. Er is altijd maar een heel klein stukje data dat werkelijk in het geheugen aanwezig moet blijven (dat deeltje waar die net mee bezig is). De rest van het geheugen wordt constant door je besturingssysteem verwisseld met andere data indien er te weinig vrije ruimte zou zijn. Ook F@H gaat dit zelf doen dmv tussentijds opslaan (wat je zelf kan instellen). Op bepaalde tijdstippen zal hij dus reeds afgewerkt rekenwerk gaan opslaan op de harde schijf en uit het geheugen halen.

Terug naar “IT en informatica”