Ik moet voor mijn natuurkunde Po een accu hebben waarmee ik de zuurgraad kan variëren. Het is namelijk de bedoeling dat ik kan aantonen dat het niet uitmaakt welke zuurgraad er in de accu zit omdat de totale geleverde energie gelijk moet zijn, of niet (het is mijn hypothese).
Helaas heb ik op mijn school niet iemand die de kennis heeft om mij dit goed uit te leggen. Ik hoop dat hier wel iemand is die me dit kan vertellen. Ik probeer op dit moment de onderstaande accu te maken.
<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Ik ga vier van deze cellen maken, twee met puur azijn (merk Plus natuurazijn), en twee met een 10 of 5keer verdunning (ik denk dat tien handiger is dan kom ik beter uit met de pH=log H+ formule, immers 10 keer verdunnen is ph 1 omhoog).
Wat ik nu tot nog toe weet is dat de batterij werkt dmv het potentiaal verschil tussen het koper en het zink, echter het fijne is mij onbekend.
Bij voorbaat dank