Anonymous
Artikelen: 0

De medische ontwikkelingen verzwakken het menselijke ras

Zoals een man met hart problemen, het wordt verholpen door allerlei apparaten/medicijnen..maar de man geeft het toch door en zijn kinderen, kleinkinderen etcetc. Waardoor er steeds meer mensen met hartproblemen komen..En zo zijn er meer ontwikkelingen die niet echt goed zijn..

meningen hierover?
Monnik

Re: De medische ontwikkelingen verzwakken het menselijke ras

@Mies: problemen zoals hartklachten die jij hier noemt zijn typisch de problemen die zich voordoen lang na het begin van de reproductieve leeftijd. Natuurlijke selectie had hier sowieso geen vat op.

Je zou dan natuurlijk kunnen zeggen dat we de selectie dan maar zelf ter hand moeten nemen. Los van het feit of jij dat persoonlijk zou kunnen, denk ik dat het onmogelijk is te bepalen wat de effecten van je ingrijpen zijn op langere termijn.

Een gen dat misschien risico's oplevert voor een bepaald defect is misschien juist wel het gen dat je in de toekomst gaat beschermen als 50 procent van de bevolking door een pandemie wordt uitgeroeid.

Ik zie veel meer de positieve ontwikkeling dat bijvoorbeeld mensen met een lichamelijke handicap tegenwoordig veel gemakkelijker volledig deel kunnen nemen aan het gemeenschappelijke leven dan voor de komst van bijvoorbeeld de gemotoriseerde hulpmiddelen en de computer.
Lala

gedeeltelijk mee eens. Het is we zo dat mensen die een afwijking hebben, en daar medicijnen voor slikken, omdat ze anders dood gaan, zonder die medicijnen over het algemeen zich niet voortplanten, al is dat wel weer afhankelijk van de leeftijd waarop het deftect zich manifesteert.

Ook is het zo dat sommige eigenschappen juist beter worden benut door de moderne tijd. Ik denk hierbij aan intelligentie, die gestimuleerd wordt op scholen, een product van de moderne samenleving. Ik draag een bril. Als ik die niet zou dragen, en i kom een leeuw tegen, herken ik die leeuw pas als hij dichterbij is dan bij mensen met goede ogen. Dat is ook degeneratie. Hier staat mijns inziens tegenover dat de mens zich blijf ontwikkelen op intellectueel vlak. We moeten het niet meer van onze lichamen hebben, dat is niet langer de kracht van de mens.
Appareo decet nihil munditia?
Anonymous

Heeft iemand enig idee waar meer informatie te vinden is over dit onderwerp?
Anonymous

Is een bril een medische ontwikkeling? En als bijvoorbeeld alle stroom uitvalt, mensen kunnen niet zonder de apparatuur meer..
Anonymous

ik ben het er mee eens, de wetenschappelijke ontwikkelingen verzwakken het menselijke ras. De mens kan niet meer zonder medicijnen en apparatuur..was zou er gebeuren als dat alles er niet meer was? Mensen zijn niet meer gewend zelf dingen op te lossen en zelf anti-stoffen etc te maken
iris

maar is dat echt verzwakken van het menselijk ras dan? We worden bijvoorbeeld wel steeds sterker wat kennis betreft..
huh?
sanderp

maar is dat echt verzwakken van het menselijk ras dan? We worden bijvoorbeeld wel steeds sterker wat kennis betreft..
Kennis is niet genetisch vastgelegd, als je een willekeurig mens van 200 jaar terug en eentje van nu, als klein kind in de wildernis zet, geef ik die van 20 jaar terug een grotere overlevingskans.

mvgr, Sander
Anonymous

Tien of honderdduizenden jaren geleden was fysieke kracht de meest belangrijke kwaliteit en genetisch overdraagbare eigenschap. Overleving was met name een fysieke uitdaging: het bevechten van indertijd nog niet bedreigde diersoorten, en van andere stamleden voor het recht van voortplanting.

De vrouwtjes wisten dat sexuele uitbuiting onvermijdelijk was, maar weigerde toegang tot hun achterwerk, totdat de mannetjes elkaar hadden bevochten voor de twijfelachtige eer. Partner-selectie vond plaats op basis van fysieke kracht, omdat dit de beste kansen bood op een fysiek sterk nageslacht.

Over de loop der millenia heeft fysieke kracht verloren aan andere overdraagbare kwaliteiten zoals intelligentie en genetische complementie. Het is echter nog steeds iets wat we wegen wanneer we iemand ontmoeten, en hem of haar onderwerpen aan de oeroude beoordeling.
iris

iris schreef:maar is dat echt verzwakken van het menselijk ras dan? We worden bijvoorbeeld wel steeds sterker wat kennis betreft..
Kennis is niet genetisch vastgelegd, als je een willekeurig mens van 200 jaar terug en eentje van nu, als klein kind in de wildernis zet, geef ik die van 20 jaar terug een grotere overlevingskans.

mvgr, Sander
Maar wat kennis betreft zijn we dus wel sterker geworden, dat kan je niet ontkennen. Toen we nog primitievere wezens waren, wisten we veel minder. Nu zijn we misschien wat minder goed in staat om te overleven in de wilde natuur, maar dat compenseren we weer met de kennis die we in al die jaren hebben opgedaan.
huh?
sould3mon

klopt wel

iedereen die niet zoals mijn genindeling is moet maar dood

zwak enzo heb verder geen argumenten

( vroeger 200 jaar werd de mens gem 30/40 jaar )

tevens een beter mileu begint bij jezelf denk niet datjezelf wel perfect bent immers ben je niet mij

vaage gedachtes dat mensen soms niet hebben :shock:

ik vind ook dat elke keer dat je naar de huisarts ging

ipv dat maar gewoon zelf moet uitzieken kijkenof je het red

makelijk praten als je zelf al hele leven in een veilig sterille omgeving woont

bedoel ik vind ook dat je maar naar turkijen moet zonder inenting

kijken hoe je het doet of een ander vaag land

zoiets heet

"roffel"

hypocriet

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”