door janos » di 15 nov 2005, 15:26
janos schreef: Evenzo als in dat jaar 1056 men geen idee had wat elekriciteit, massa en de lichtsnelheid inhield.
maar men kon het wel waarnemen, en dat is zover ik weet nog niet het geval bij hemel/hel, dat is het grote verschil
en als ze 2000 jaar geleden al uitlegden wat de hemel en hel waren hoe komt het dan dat nog niemand ze gevonden heeft
Het probleem is juist, dat het toen niet uitleggen kon worden wegens
onbekendheid van lichaam en ziel, Socrates was een van de eerste die zich afvroeg "waarom ben ik blij, waarom denk ik, wat is het wat mij doet denken enz.", ( Niet dat we in het algemeen veel verder zijn gekomen hoor ....) maar dat geeft al aan dat er iets ontastbaars, iets werkens, krachten in de mens aanwezig is, wat wel waarneembaar is, zie het , creatieve scheppend vermogen van de mens, maar de werkzaamheid zelf de kern van alles is niet zichtbaar. Dus de werkzaamheid van de ziel kun je wel waarnemen. Maar het is nog niet te begrijpen evenzo als in het jaar 1056 men niets van energie afwist maar het was wel waarneembaar voor diegenen.
[quote][quote='janos'] Evenzo als in dat jaar 1056 men geen idee had wat elekriciteit, massa en de lichtsnelheid inhield.[/quote]
maar men kon het wel waarnemen, en dat is zover ik weet nog niet het geval bij hemel/hel, dat is het grote verschil
en als ze 2000 jaar geleden al uitlegden wat de hemel en hel waren hoe komt het dan dat nog niemand ze gevonden heeft[/quote]
Het probleem is juist, dat het toen niet uitleggen kon worden wegens
onbekendheid van lichaam en ziel, Socrates was een van de eerste die zich afvroeg "waarom ben ik blij, waarom denk ik, wat is het wat mij doet denken enz.", ( Niet dat we in het algemeen veel verder zijn gekomen hoor ....) maar dat geeft al aan dat er iets ontastbaars, iets werkens, krachten in de mens aanwezig is, wat wel waarneembaar is, zie het , creatieve scheppend vermogen van de mens, maar de werkzaamheid zelf de kern van alles is niet zichtbaar. Dus de werkzaamheid van de ziel kun je wel waarnemen. Maar het is nog niet te begrijpen evenzo als in het jaar 1056 men niets van energie afwist maar het was wel waarneembaar voor diegenen.