Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: [scheikunde] Titratie verdunnen

Re: [scheikunde] Titratie verdunnen

door Breakdown_CF » di 09 mar 2010, 11:55

Epyon schreef: Als je iets nauwkeurig wil weten wil je de fout so klein mogelijk houden. Dus wil je niet tijdens het titreren nog een keer je burret bijvullen want dit zal de fout in je meting verhogen.

Ook wil je iets verdunnen vanwege praktische reden. Effe een overdreven voorbeeld: Stel dat je niet verdund en dan moet je een liter titreren voordat je klaar bent. Dan kun je veel beter verdunnen zodat je maar 10 ml ofzo moet toevoegen.
zoiets dacht ik dus al maar ik weet niet al teveel af van titreren haha

Re: [scheikunde] Titratie verdunnen

door Epyon » di 09 mar 2010, 11:51

Als je iets nauwkeurig wil weten wil je de fout so klein mogelijk houden. Dus wil je niet tijdens het titreren nog een keer je burret bijvullen want dit zal de fout in je meting verhogen.

Ook wil je iets verdunnen vanwege praktische reden. Effe een overdreven voorbeeld: Stel dat je niet verdund en dan moet je een liter titreren voordat je klaar bent. Dan kun je veel beter verdunnen zodat je maar 10 ml ofzo moet toevoegen.

Re: [scheikunde] Titratie verdunnen

door Breakdown_CF » di 09 mar 2010, 11:39

Ik vermoed omdat je dat veel meer moet toevoegen als je het niet verdunt

Re: [scheikunde] Titratie verdunnen

door Gerard » zo 07 mar 2010, 17:45

Stel je hebt 10 ml onverdunde azijnzuur. Hoeveel ml NaOH moet je dan toevoegen? en hoeveel kan er in je glaswerk?

[scheikunde] Titratie verdunnen

door Robert-123 » zo 07 mar 2010, 17:05

Ik heb morgen een PO, en zat even een oefenblaadje te bekijken.

Het gaat om het bepalen van de concentratie ethaanzuur in natuurazijn. Dit gaat door middel van het toevoegen van natronloog. De eerste stap is: 'Verdun de azijn 10 x zodat de concentratie vergelijkbaar is met de [NaOH].' Maar ik snap niet zo goed waarom dit nodig is... Misschien zie ik iets heel simpels over het hoofd ofzo hoor, maar hoop dat iemand me het kan uitleggen :)

Dankje!