Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: HACCP

Re: HACCP

door ceitwa » do 01 dec 2011, 19:30

het is beter pepton fysiologisch zout te gebruiken dan demiwater.

Re: HACCP

door liess_CF » do 25 nov 2010, 19:25

ArcherBarry schreef:
Weet je de normen, verwachte waarden en dan de verdunningen?

De verdunningen weet ik ja. Ik neem 10 ml ijs met 90 ml demiwater dit is dan 10x verdund en zo kan je verder gaan. Ik denk het tot 5 verdunningen te houden. De verwachte waarden weet ik echter niet

Re: HACCP

door liess_CF » za 20 nov 2010, 12:35

aah oké, dan moet het normaal gezien lukken, want er stond op de plaat, maar ik kon er gewoon niet goed aan uit denk ik..

Dankuwel!

Re: HACCP

door ArcherBarry » za 20 nov 2010, 00:07

Weet je de normen, verwachte waarden en dan de verdunningen?
Moet ik het petrischaaltje gewoon aanstippen welke kolonies ik tel?
jup

de 30-300 geld voor de hele oppervlakte van een normale petrischaal.

HACCP

door liess_CF » vr 19 nov 2010, 20:07

Halloooo

Ik doe mijn GIP (Geïntegreerde Opdracht) over HACCP. Hier omtrent moet ik ook enkele praktische proeven doen. Mijn praktische proef waarover ik een vraagje heb: dat is de praktische proef over het kiemgetal bepalen van een ijsje.

Hier moet ik ook de kolonies tellen uiteraard. Mijn mentor heeft het me al proberen uit te leggen, maar blijkbaar snap ik het nog steeds niet.

Ik snap namelijk niet hoe ik die kolonies uiteindelijk moet gaan tellen. Moet ik het petrischaaltje gewoon aanstippen welke kolonies ik tel? Ik weet wel dat het tussen de 30 en de 300 moet zijn, maar op wat voor een grootte je oppervlakte moet zijn om dat te tellen, daar geraak ik niet uit wijs