Moderator: Rhiannon
Opmerking moderator
Feetje schreef: Enkel de geïnteresseerden in de politiek zullen op die uitnodiging ingaan. Die hebben je kritisch gevolgd in je beleid en gaan met kennis van zaken hun stem uitbrengen. Daar heb je wat aan in een democratie. Dat is de groep, die 37 %, die nu is gaan stemmen in Nederland.
Anderzijds bestaat er waarschijnlijk geen enkele partij waarmee je het echt op alle punten eens bent, dus is het voor iedereen die wel gaat stemmen ook een keuze wat het dichtste bij hun wensen staat.Er zijn onnoemelijk veel politiek betrokkenen die niet gaan stemmen, omdat hun 'partij' helemaal niet bestaat.
Dat ga ik niet ontkennen, maar soms staat er geen partij 'dicht genoeg', en dan ga je niet gaan stemmen.Benm schreef: Anderzijds bestaat er waarschijnlijk geen enkele partij waarmee je het echt op alle punten eens bent, dus is het voor iedereen die wel gaat stemmen ook een keuze wat het dichtste bij hun wensen staat.
Als je enkel de keuze krijgt tussen stalinisten of neo-fascisten, wat zou jij dan kiezen?Benm schreef: Anderzijds zijn er zoveel partijen waar in het zodanig mee oneens ben dat ik nog wel het nut zie van kiezen voor de minste kwade.
317070 schreef:
Zie ook dit voor redenen waarom mensen al dan niet gaan stemmen: https://pprg.stanford.edu/wp-content/uploads/2008-Turnout-Lit-Review.pdf
Met alle respect, maar dat is gewoon buikgevoel. Hieronder staat de data en ze lijkt de stelling niet echt te ondersteunen.Benm schreef: Hoe die causaliteit precies in elkaar zit durf ik niet te zeggen, maar er zit denk ik wel een relatie tussen.