descheleschilder schreef: De enige manier waarop een lichtbundel duwdeeltjes kan beïnvloeden is doordat de duwdeeltjes de fotonen absorberen (omdat fotonen alleen wisselwerken met deeltjes met lading). Wat voor een reactie tussen duwdeeltjes en fotonen vindt er volgens jou plaats, die maakt dat de gravitatie minder wordt?
descheleschilder schreef: Als fotonen uit de Zon de duwdeeltjes vanuit de richting van de Zon een impuls geven richting Aarde dan zal de schaduw op Aarde minder worden, en misschien zullen de duwdeeltjes (door die extra impuls van de fotonen van de Zon) de Aarde wel meer van de Zon afduwen dan de duwdeeltjes die aan de andere kant van de Aarde duwen, de Aarde naar de Zon duwen, met als gevolg dat de Aarde van de Zon af beweegt. En zoals gezegd die wisselwerking kan toch alleen maar plaatsvinden als duwdeeltjes geladen zijn, hetgeen hen toch allang zou hebben ontdekt?
descheleschilder schreef: Hoe maken die fotonen dat een roterende schijf lood boven een niet roterende schijf minder zwaar wordt, terwijl als je hem eronder laat draaien lichter wordt. In je eigen woorden graag, zonder verwijzingen.
Inderdaad, de Aarde zend ook duwdeeltjes uit. Massa zelf zendt geen duwdeeltjes uit. Ze komen uit de kern + uit de nucleaire reacties in de schil.Er zijn geen 2 schijven. Ik bedoelde de schijf eens onder het voorwerp en de schijf eens boven het voorwerp laten draaien. Niet terzelfdertijd.descheleschilder schreef: Ik neem logischerwijs aan dat de Aarde ook duwdeeltjes uitzendt? Die uit de schijven (ik neem voor het gemak aan dat de massa gelijk in grootte en vorm als de schijf is) afgeschoten zijn te verwaarlozen. En worden de fotonen op de duwdeeltjes tussen de twee schijven afgeschoten? Ook nu alsjeblieft zonder verwijzingen.
De massa van licht dat die man heeft uitgerekend, is de massa van 1 foton.Frank51 schreef:
Ik heb antwoord gekregen van de man die 1000 uren in het labo doorgebracht heeft om te experimenteren met licht en zwaartekracht. Ik vond het vreemd dat licht, dat geen massa heeft, deze onzichtbare partikels kon tegenhouden.
Dit is zijn antwoord :
Your ideas are interesting and some reflection on it is needed. As for the effect of light on what causes gravity, it is true that light has no mass. One can calculate the 'effective' mass or 'equivalent' mass using the energy formulas. Since energy = mass x c x c and energy = planks constant h x frequency, then one can calculate the mass equivalent of visible light. It comes to mass = 6.6x10-34 x 4x1014hertz
/ 9x1016 = about 3 x 10-36 kg which is 10 000 times less mass than a single electron. That is a good indication that light is not the origin of the force. Why can it interact with the gravitational force then? Many theories. It seems neutrino cannot be the cause because they have an internal structure and are not really massless. It has to be much smaller than neutrinos. More thoughts needed..[/sub][/i]
Thanks for your comments. We are working to publish the results soon after a review from bright scientists.
Louis
Ruud1234 schreef:
De massa van licht dat die man heeft uitgerekend, is de massa van 1 foton.
Ik neem aan dat er nog een paar meer langs kwamen.
Maar zo'n proef zou om te beginnen in het luchtledige moeten plaatsvinden, om alle mogelijke interactie tussen lucht en slinger uit te sluiten.
Want voor iedere interactie tussen lucht en slinger die je kunt bedenken, zijn er 10 die je niet hebt bedacht.
Boven een blaadje blazen, doet dit blaadje trouwens tegen de zwaartekracht in omhoog gaan.
Mogelijk dat hier een soortgelijk effect optreedt door de stroom van fotonen die langs komt, ook al weet ik niet wat dit dan vervolgens zou moeten veroorzaken.
Een en ander zal onder andere van de gevoeligheid van de slinger afhangen.
Die is blijkbaar groot, als je met blok van 1 KG de zwaartekracht kunt aantonen.
Aan de andere kant lijkt die niet erg professioneel, als je een stuk metaal zo maar even vervangt door een stuk steen.
descheleschilder schreef: De kracht die de Zon op de Aarde uitoefent is mava2/raz≈4x1024(N), bekeken vanuit het ``gewone`` model. In het duwmodel betekent dit dat er een impuls van 4x1024 ((kgm/sec) per seconde aan de kant van de Aarde naar het universum gericht wordt geabsorbeerd om de Aarde in zijn baan te houden. Betekent dit niet dat de massa van de Aarde (6x1024(kg)) alsmaar toeneemt, in tegenstelling tot de waarnemingen?
descheleschilder schreef: Zal de intensiteit van de duwdeeltjes vanuit de Zon die vanuit het universum niet overtreffen, zoals dat ook voor fotonen geldt (overdag is het licht en ´s nachts is het donker en de paradox van Olbers is reeds opgelost zonder gebruik van duwdeeltjes), zodat de planeten van de Zon weggeduwd worden?
descheleschilder schreef: Dan snap ik nog steeds niet hoe het kan dat wij, die ons niet in het centrum bevinden, waarnemen dat de snelheid van hemellichamen die zich van ons af bewegen recht evenredig is met de afstand, hetgeen het ruimtelijk expansiemodel wél kan verklaren.
descheleschilder schreef: Zou het niet kunnen dat het tweedimensionaal vlak van licht dat langs een losse massa wordt ``aangelegd`` en voor een beweging van die massa naar het licht toe zorgt (volgens de duwtheorie omdat zij de duwdeeltjes tegenhouden waardoor er aan de kant waar het licht niet langs de massa wordt ``aangelegd`` een overdaad aan duwdeeltjes aanwezig is) zélf de oorzaak is van de beweging van de massa? M.a.w. dat het vlak licht de massa aantrekt (miniem maar voldoende)?
Goed opgemerkt, ik heb net die essay eens doorzocht en heb nergens het vermogen van de laser zien staan. Spijtig, anders konden we eens berekenen hoeveel fotonen er per seconde langs kwamen en eens checken of dat voor een zwaartekracht zorgt zoals waargenomen. @Frank, ik zie dat je mailt met de persoon die dat experiment heeft gedaan, kun je dat misschien eens navragen?Ruud1234 schreef: De massa van licht dat die man heeft uitgerekend, is de massa van 1 foton.
Ik neem aan dat er nog een paar meer langs kwamen.
Flisk schreef: Goed opgemerkt, ik heb net die essay eens doorzocht en heb nergens het vermogen van de laser zien staan. Spijtig, anders konden we eens berekenen hoeveel fotonen er per seconde langs kwamen en eens checken of dat voor een zwaartekracht zorgt zoals waargenomen. @Frank, ik zie dat je mailt met de persoon die dat experiment heeft gedaan, kun je dat misschien eens navragen?
Zo'n duw theorie klinkt misschien mooi maar zolang die hypothetische 'duwdeeltjes' niet gevonden worden en er geen concrete/voorspellende berekeningen uit vloeien is het in mijn ogen fantasie. We hebben momenteel een heel erg goede zwaartekracht theorie die wél werkt. Mochten die deeltjes bestaan dan hadden we ze waarschijnlijk wel al gevonden, die theorie impliceert immers dat er heel erg veel van die deeltjes per seconde van alle kanten inslaan. Mocht dit niet zo zijn zouden we constant heen en weer geduwd worden.
descheleschilder schreef: Ik snap nog steeds niet dat een zwart gat (dat, omdat het zo klein is, bijna geen duwdeeltjes, uit welke richting dan ook, tegenhoudt), zo´n grote invloed heeft op een grote massa die om het gat heen cirkelt. Je zou eerder verwachten dat het zwarte gat de beweging van de massa amper beïnvloed omdat aan beide kanten van de massa bijna evenveel duwdeeltjes inslaan.
Hoe kan een grote massa als de Zon trouwens ontstaan in de duwtheorie?
Wat ik ook nog steeds niet snap is dat de duwdeeltjes, die geladen zijn (vanwege hun wisselwerking met fotonen) elkaar in de loop der tijd niet hebben afgeremd, en neutrale deeltjes hebben gevormd, die relatief langzaam bewegen. Tenzij ze uit alleen positieve of alleen negatieve lading bestaan, maar dan zouden zij elkaar al naar de buitenkant van de bol hebben gedrukt.
Je schrijft in bericht 55 dat je niet zou weten hoe het kan dat het vlak fotonen bij de massa deze massa doet bewegen. Maar volgens de gewone theorie kan dat wel.
Frank51 schreef:
Want geen enkel bewijs dat massa andere massa aantrekt. We nemen het enkel waar. Geen voorstel voor mechanisme. Denk je dat er onzichtbare touwtjes aan massa's trekken misschien?