Ik heb nog een paar vraagjes voor jou, Blaserunner, aangezien je blijk geeft van kennis van de klassieke kwantumfysica kan je mij helpen om mijn denkbeelden kritisch te toetsen.
“Massa, in de vorm van b.v. een planeet of ruimtegruis heeft inderdaad de neiging elkaar aan te trekken zodat er een zwaartepunt ontstaat, (Bladerunner).
Ze (bv. ruimtegruis) trekken mekaar niet aan maar streven naar een gezamenlijk massamiddelpunt. En dat vind ik nu zo eigenaardig. De verplaatsing zou het resultaat zijn van boodschapperdeeltjes (bosonen die de kracht overbrengen), namelijk de gravitonen, maar men heeft die nog nooit kunnen vinden, zij blijven hypothetisch. Zou dit massamiddelpunt geen fermion (of verzameling fermionen) kunnen zijn? Alsof bosonen hun massa daarin projecteren? Of is het een put in de ruimtetijd, waarin zij bv. ruimtegruis) “vallen”? Dat laatste heb ik al als verklaring gehoord.
‘
Twee deeltjes met de zelfde lading stoten elkaar af,”
Dat is duidelijk niet het geval met quarks, protonen en neutronen, die zitten op een kluitje, maar daar heeft men de sterke kracht en de gluonen voor gehypothetiseerd. Maar misschien zitten die fermionen door omstandigheden zo dicht bij mekaar omdat de afstotende kracht op een voldoende kleine afstand, overgaat in een aantrekkende kracht?
Nog een andere mogelijkheid: zou het niet kunnen dat een proton kan overgaan in een elektronsfeer, en visa versa. Stel een waterstofatoom, bestaande uit een proton en een elektron die beurtelings overgaan in mekaars tegengestelde. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de kwantumvibraties van atomen.
“maar de materie (als in een planeet etc.) trekt andere objecten aan ook als het andere object de zelfde lading heeft omdat het hier de zwaartekracht is die geldt.“ Bladerunner
Hier gebruikt u een klassieke Newtiaanse visie, die denk ik niet overeenstemt met de RT.
“Wel kan een elektron in een proton (beiden dus fermionen) gedrukt worden en dat gebeurt als de overgebleven kern van een supernova resulteert in een
neutronenster. Maar de op deze wijzen overgebleven neutronen (eveneens fermionen) kunnen niet op één en de zelfde plek bestaan. Het feit dat dit bij de vorming van een zwart gat toch lijkt te gebeuren maakt een zwart gat zo'n raadselachtig object.” (Bladerunner)”
Een elektron kan inderdaad in een proton gedrukt worden en de twee verschillende ladingen (die mekaar eigenlijk zouden moeten afstoten) vormen dan een neutron, een niet zo stabiele constructie. Ik denk dat hierbij de elektonfase geneutraliseerd is in deze constructie (neutron), maar wel nog potentieel aanwezig is, er komen echter geen vibraties meer voor. Misschien is een zwart gat wel een verzameling van neutronen, die hun impuls (om uit te groeien in een elektronfase), kwijt zijn ,en als neutronen, ekker bij mekaar op een klein plaatsje kruipen, maar niet boven op mekaar, maar tegen mekaar? Een zwart gat is dan wel klein, maar heeft een volume.
“Fotonen echter (en andere bosonen) kunnen volgens het standaardmodel
wel op de zelfde plek bestaan. Zelf denk ik dan aan de volgende analoog:”
De fotonen komen dan in uw annaloog wel samen in het brandpunt, maar veranderen onmiddellijk in warmtestraling, ze lopen dus onmiddellijk weer weg van mekaar in alle richtingen rond dat brandpunt en dit aan de lichtsnelheid.
Sorry voor de vele vragen, maar u kent duidelijk iets van kwantumfysica, en ik wil mijn scepsis tegen kwantumfysica toetsen.