Ik heb een fitness toestel voor mijn borst gekocht.
https://www.google.nl/search?q=fitness+pump&client=ms-android-samsung&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijmefZvLfKAhUG-Q4KHUIWCcoQ_AUIBygB#imgrc=Bk8OslWL2m2GGM%3A
Nu vraag ik me af hoe het werkt. Je licht er op en drukt met je armen de stang naar beneden. Het is net als een wipwap dus als jouw romp 40 kg weegt dan moet er op de andere kant van de stang dus 40 kg gedrukt worden (elke kant 20 kg, je gebruikt 2 herbomen voor 1 gewicht). Maar nu zit ik met de vraag, als je met je armen de hefbomen naar beneden drukt gaat je borst omhoog. Toch moeten je armen 40 kg naar beneden drukken als je romp 40 kg weegt (als iemand van 40 kg op een wipwap zit moet aan de andere kant van de wipwap ook iemand van 40 kg zitten om hem gelijk te houden)
Maar de beweging verloopt nu 2x zo snel. Energie gaat nooit verloren heb ik geleerd op school dus hoe zit dit nou...hoeveel kracht zet je nu dus met je borst...
Voorbeeld...als je 50 kg bankdrukt til je gewoon 50 kg omhoog met je borst dus komt er een kracht op je borst van minimaal 50 kg (om het ff simpel te houden)
HOEVEEL KRACHT KOMT ER MET DIT APPARAAT UIT MIJN BORST EN HOE WERKT HET ????????