Moderators: jkien, Michel Uphoff
Ja en Nee.JeffW schreef: Volgens mij twijfelt niemand aan de de algemene relativiteitstheorie
Bladerunner schreef: Als blijkt dat zwaartekracht inderdaad geen kracht is en er dus niets overgebracht hoeft te worden zoals bij licht het geval is betekent dat dan niet dat de vervorming van de ruimte ogenblikkelijk zou moeten zijn of in ieder geval sneller dan het licht?
Michel Uphoff schreef: Overigens is de lichtsnelheid voor dat graviton geen probleem, ook in de ART kan de zwaartekrachtswerking de lichtsnelheid niet overtreffen.
Math-E-Mad-X schreef: Maar aan de andere kant weten we ook dat de algemene relativiteitstheorie niet rechtstreeks te verenigen valt met de quantumvelden theorie.
Michel Uphoff schreef: Vooralsnog ziet het er naar mijn mening beroerd uit voor het graviton. Vincent Icke, hoogleraar theoretische sterrenkunde te Leiden en bijzonder hoogleraar kosmologie te Amsterdam was tijdens dat congres heel stellig: Het graviton bestaat naar zijn mening niet.
Bladerunner schreef: Want op het moment van de inflatie ontstonden ook de natuurkrachten zoals wij die nu kennen en die zijn beperkt tot de lichtsnelheid, maar moet dat perse ook voor de structuur van ruimte-tijd gelden? Ik denk het niet.
JeffW schreef:
De lichtsnelheid als maximum snelheid geldt voor objecten in ruimtetijd, niet voor ruimtetijd zelf. Waarom zouden verstoringen van ruimtetijd zich dan niet met een grotere snelheid dan de lichtsnelheid kunnen verplaatsen?
JeffW schreef:
Dat ik nooit lees of hoor is hoe er vanuit bijvoorbeeld deze theorieën geacht wordt over de relativiteitstheorie. Wort de rt als een handige benadering van de werkelijkheid gezien, als twee theorieën voor hetzelfde of wordt verwacht dat verenigbaarheid een volgende stap gaat zijn?
@Bladerunner:
er dus niets overgebracht hoeft te worden ... Communiceren doe je b.v. met radiogolven
@JeffW
Waarom zouden verstoringen van ruimtetijd zich dan niet met een grotere snelheid dan de lichtsnelheid kunnen verplaatsen?
JeffW: Ik blijf het dan toch opmerkelijk vinden dat er blijkbaar zoveel verdeeldheid is