Hallo allemaal,
Ik ben een 18jarige scholier, en zit nu momenteel op 6vwo.
Veel mensen weten al wat ze gaan studeren, bij mij is dat nog niet het geval, maar toch merk ik dat mijn interesse toch heel erg wijkt naar het heelal: het grote onbekende.
Ik ben al naar 2 open dagen geweest, voor sterrenkunde, wat me erg aansprak, maar toch zit er iets bij me dwars. Het komt een beetje over, en ik lees dat ook veel, alsof wanneer je afstudeert, je zo veel analytische kennis etc. hebt, dat je er toch niks mee gaat doen. En dat is iets wat ik totaal niet wil. Verder ben ik van plan volgende week naar de open dag te gaan in Delft: lucht en ruimtevaart, omdat ik dan met name geïnteresseerd ben in de ruimtevaart. Daarbij zit me weer dwars dat ik mezelf meer zie als denker dan als een doener (ben niet voor niets nog opgestroomd na mijn havo diploma), oftewel ik zie mezelf meer als een wetenschapper dan een technicus. Het lijkt me dus leuk om te werk te gaan aan een satelliet, door met name veel dingen uit te rekenen, om zo tot een perfect iets te komen (?).
Dus het komt erop neer dat ik de ruimte hartstikke interessant vind, geïnteresseerd ben in dingen zoals het berekenen van satellietbanen en kijken naar hoe we een stuk verder komen met het ontdekken van wat er zich wel niet allemaal afspeelt in de ruimte. En daarbij dat ik nog een kans heb te kunnen werken bij dingen zoals ESA.
Dankjewel,