Er is ooit iemand op dit forum geweest met ongeveer dezelfde vraag, maar ik kan dat topic helaas niet meer terugvinden.
Het is nooit te laat om te studeren, hoewel het wel relatief makkelijker is om gelijk vanuit de middelbare school door te stromen; maar onmogelijk is het dus niet! Je hebt wel een vwo diploma nodig met de juiste keuzevakken, met enkel een cultuur & maatschappij profiel ga je niet ver komen. Dus: haal je (deel)certificaten voor alle benodigde vakken (biologie, scheikunde, natuurkunde) op vwo niveau en doe mee met de decentrale selectie van geneeskunde als je daar klaar voor bent. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) is het ook zo als je een x aantal jaar later dan je oorspronkelijke afstuderen inschrijft voor zo'n studie, dat je dan een extra toelatingsexamen moet doen om aan te tonen dat je de bovenstaande vakken op voldoende niveau beheerst. Maar dat zou je moeten nakijken bij de desbetreffende instelling waar je de opleiding wil volgen.
Wat betreft puntje 3: op de vavo kun je 's avonds onderwijs volgen en overdag werken. Zie
hier.