Goedenavond,
Het is best een lang verhaal, misschien ook wel saai of het antwoord voor de hand liggend.
Ik heb een geruime tijd last gehad van een k apot riool, zeker een jaar of 4, maar particulier huren valt m mijn huisbaas onder de huisjesmelkers.
Daarom heeft alles lang geduurd voordat hier wat aan gedaan werd middels een kantonrechter.
Omdat mijn water uit de kraan raar smaakte en rook, en omdat de rioolvliegjes uit mijn gootsteenputje geen rare dagelijks gebeurtenis was, heb ik watertesten gekocht die aan konden tonen dat mijn water verontreinigd was/is door het riool en de lekkage in combinatie met de oude waterleiding.
Deze 5 testen kwamen gedeeltelijk positief uit.
Ik ben zelf gaan experimenteren met agar en op
gelatine met bouillon gebaseerde Petrischaaltjes
Hier groeide zoveel op dat ik verder ben gaan zoeken naar voorgegoten petrischaaltjes.
Na veel zoeken werd dat de MacConkey agar.
Nu kwam er op deze schaaltjes een verscheidenheid aan bacteriën.
Voor de rechtzaak die nu mijn huisbaas is gestart om mij uit het huis te zetten vanwege mijn achtergehouden huurverhoging, voordat ik dan ook maar de bodemprocedure voor oa smartengeld kon starten, begin ik weer deze vreselijke uitwerpselen lucht in huis en en gootsteen te ruiken, en wil ik opnieuw testen om bewijs te hebben.
Ik durf geen water te drinken, ook al zegt iedereen dat verontreinigd water door een kapot riool niet kan, ben ik er nog steeds niet van overtuigd.
Is het de goede agar van Macconkey, want er is ook één met glucose, moet ik misschien de gewone Nutrient agar nemen?
Is er iets wat ik verkeerd doe met testen, hoe vochtiger de omgeving las ik, hoe beter.
Onder gecontroleerde omgeving laten groeien daar heb ik geen broedstoof voor staan.
Iemand een basiscursus bacteriën herkennen/aantonen?
Ik zou alleen al blij zij met de antwoorden op mijn vragen.
Groet, Chaatje.