Anonymous
Artikelen: 0

Re: Vermoeidheid... waarom?

heb je ook wel eens aan een burnout gedacht. meer info vind je op www.burnin.nl
lenny

Je beweert 8u te slapen, maar dat zegt niets over de slaap zelf. Je mist misschien (gedeeltes van) een bepaalde slaapfase waardoor je niet uitgerust bent bij het opstaan.
Anonymous

Het gezegde '' vitamine genoeg'' zoals dat vaak door de reguliere geneeskunde wordt beweert zou ik niet veel waarde aanhechten.

Het standpunt 70mg vitamine C per dag, raakt kant nog wal kan ik u verzekeren.

Het kan best zijn dat uw hartspieren niet voldoende bio-energie hebben waardoor u zich erg moe voelt.
Anonymous

Zoiets kan uiteraard aan van alles en nog wat liggen. Maar als gedachtenoefening is het misschien ook eens nuttig om je af te vragen wanneer je je NIET moe voelt, en waaraan dat eventueel te danken zou kunnen zijn. Als je daar eens over nadenkt, kom je misschien op ideeën die waardevol zouden kunnen zijn.
The Don

Anonymous schreef:Het standpunt 70mg vitamine C per dag, raakt kant nog wal kan ik u verzekeren.

Het kan best zijn dat uw hartspieren niet voldoende bio-energie hebben waardoor u zich erg moe voelt.

Pardon? Waar komt dat vandaan? en waar is de bronvermelding?

Daarnaast is de ADH van Vit. C. 70mg per dag wat voldoende is voor gezonde mensen. Vermoeidheid en Vit. C. kunnen in dit opzicht niet direct met elkaar in verband worden gebracht.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Sophia?

Anonymous schreef:Het gezegde '' vitamine genoeg'' zoals dat vaak door de reguliere geneeskunde wordt beweert zou ik niet veel waarde aanhechten.

Het standpunt 70mg vitamine C per dag, raakt kant nog wal kan ik u verzekeren.

Wat is "bio-energie" ?
"You're really full of yourself, aren't you?"

"Yeah. I like that about me."

- U Turn
Anonymous

Ook ik ben al jaren vermoeid. Mijn klachten leken erg op die van ME maar veel lichter, ook heb ik aan candida gedacht. De internist denkt nu aan het post viraal syndroom. Vermoedelijk moet ik gewoon accepteren dat mijn accu eerder leeg is dan die van anderen. Misschien heb je hier wat aan of hebben anderen nog tips voor mij.
The Don

Vermoeidheid is zo'n ontzettend moeilijk te definieren sypmtoom, de oorzaken zijn legio en daarom kun je ook geen duidelijke behandelmethode bedenken. Als de arts geen duidelijke aanwijzing vindt dan zou ik toch eerder denken aan een psycologische oorzaak, heb je last van spanningen, stress, emotionele omstandigheden, rouw, depressies of andersoortige mogelijke oorzaken?

Misschien is sporten of leuke dingen doen een oplossing? (is maar een suggestie hoor)
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Napoleon Dynamite

The Don schreef:Vermoeidheid is zo'n ontzettend moeilijk te definieren sypmtoom, de oorzaken zijn legio en daarom kun je ook geen duidelijke behandelmethode bedenken. Als de arts geen duidelijke aanwijzing vindt dan zou ik toch eerder denken aan een psycologische oorzaak, heb je last van spanningen, stress, emotionele omstandigheden, rouw, depressies of andersoortige mogelijke oorzaken?

Misschien is sporten of leuke dingen doen een oplossing? (is maar een suggestie hoor)

Een grondig onderzoek is natuurlijk altijd noodzakelijk.

De geneeskunde is tegenwoordig zo gefocust op een diagnose waardoor, indien ze de symptomen niet kunnen bestrijden, nogal snel verwijzen naar psychische oorzaken.

Neem nu mijn geval: drie maanden geleden werd ik als chronische hyperventilatie patiënt bestempeld en moest relaxatie technieken volgen.

De oorzaken gingen niet weg. Uiteindelijk bij een K&O belandt die de biologische oorzaak vond.

Los daarvan is zoals, The Don zegt, extreme vermoeidheid een symptoom die vele kanten uitkan; burnout, aanpassingstoornissen, een tekort van .., etc
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Veertje

De bedoeling van dit subforum met betrekking tot ziekten/aandoeningen is het bespreken daarvan in het algemeen, in wetenschappelijke zin. Deze topic betreft een persoonlijk medisch probleem. In de thread: Medisch forum – bijsluiter en FAQ geven we aan waar men wellicht beter terecht kan voor persoonlijke medische vragen.

Succes! :roll:

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Terug naar “Geneeskunde”