maar zwaartekrachtsgolven zijn wel ontdekt en planten zich ook voort met snelheid cBladerunner schreef: ↑wo 18 aug 2021, 13:13 Rare vraag. Gravitonen zijn hypothetisch. Ze zijn nog niet ontdekt.
Even komt een golf idd samen in een soort van golffocus. Maar ze blijven niet gebundeld. Er is geen blijvende uitgestrekt bundel als parallele fotonen.HansH schreef: ↑wo 18 aug 2021, 19:33 als de tijd vanuit een verre waarnemer gezien langzamer loopt bij een grote massa dan zou dat tot gevolg moeten hebben dat je een soort brekingsindex krijgt voor zwaartekrachtsgolven net als voor lichtgolven volgens de wet van snellius omdat beiden zich met de lichtsnelheid voortplanten. dus zou een zware massa ze moeten kunnen bundelen.
Gravitatie is wel een kracht. Maar geen inerte.Bladerunner schreef: ↑wo 18 aug 2021, 13:13 Rare vraag. Gravitonen zijn hypothetisch. Ze zijn nog niet ontdekt. We weten dus de eigenschappen niet als ze al bestaan want volgens de relativiteitstheorie is zwaartekracht geen kracht (en heeft derhalve ook geen mediator nodig) maar de vervorming van de ruimte.
Gravitatie is het gevolg van de kromming van de ruimte volgens Einstein. Je mag het helemaal geen kracht noemen, inert of niet inert.Hypercharge schreef: ↑wo 18 aug 2021, 19:50Gravitatie is wel een kracht. Maar geen inerte.Bladerunner schreef: ↑wo 18 aug 2021, 13:13 Rare vraag. Gravitonen zijn hypothetisch. Ze zijn nog niet ontdekt. We weten dus de eigenschappen niet als ze al bestaan want volgens de relativiteitstheorie is zwaartekracht geen kracht (en heeft derhalve ook geen mediator nodig) maar de vervorming van de ruimte.
U voelt hem niet. Alleen de andere drie voel je. Het is een niet-inertiele kracht. Deeltjes versnellen tov de ruimte. Maar ze voelen het niet. Ik voel alleen de EM kracht als ik op Aarde sta. Maar een vrijvallende ik voelt niets (tenzij er getidekrachten mij uit elkaar proberen te trekken). Waarom denkt u dat er geen kracht aan zwaartekracht toegekend mag worden. Non-inertiaal dan.Bladerunner schreef: ↑wo 18 aug 2021, 19:56Gravitatie is het gevolg van de kromming van de ruimte volgens Einstein. Je mag het helemaal geen kracht noemen, inert of niet inert.Hypercharge schreef: ↑wo 18 aug 2021, 19:50Gravitatie is wel een kracht. Maar geen inerte.Bladerunner schreef: ↑wo 18 aug 2021, 13:13 Rare vraag. Gravitonen zijn hypothetisch. Ze zijn nog niet ontdekt. We weten dus de eigenschappen niet als ze al bestaan want volgens de relativiteitstheorie is zwaartekracht geen kracht (en heeft derhalve ook geen mediator nodig) maar de vervorming van de ruimte.