Ik heb een vraag betreft trillingen/vibraties doorgeven naar een ander voorwerp.
Voor mijn opdracht wil ik trillingen optimaal doorgeven via een voorwerpX naar een ander voorwerpY. Wanneer ik met bijvoorbeeld een vibrospeaker 30Hertz afspeel en dit in contact breng met voorwerpX moet voorwerpX met 30Hertz gaan trillen met de zelfde amplitude als de speaker afgeeft. voorwerpX staat dan in contact met voorwerpY, X moet de trillingen doorgeven aan Y, en Y moet dan ook in dezelfde frequentie en zo hoog mogelijke amplitude meetrillen.
Zoals ik het nu begrijp is het afhankelijk van het materiaal in hoeverre deze trilling in sterkte zal meetrillen (de hoogte van de amplitude dus).
Ik wil dat het voorwerp mee gaat trillen en dezelfde (of ieder geval zo veel mogelijk) amplitude houd. Ik vind op internet wel veel materialen voor het dempen van trillingen, maar ik ben geïnteresseerd in welk materiaal de trillingen juist zo slecht mogelijk dempt. Of welke eigenschappen een materiaal wel of niet dempend maken,.
Kort gezegd: Ik ben opzoek naar welk materiaal(of welke eigenschappen van materiaal) trillingen slecht dempen.