Ik snap nog steeds niet wat Amerika tijdens de WOII in Europa te zoeken had.
Ik wel. De Jappen hadden Pearl Harbour aangevallen en waren bondgenoot van de Duitsers. Logisch dus dat de yanks bondgenoot werden van de Britten (en de rest).
Ik snap ook niet dat de Russen bijna alle vrouwen in bv Berlijn hebben verkracht in WOII, we praten over een tiental miljoenen verkrachtingen aan het oostfront. Ik snap niet waarom Amerikanen het voorbeeld van de Russen gevolgd hebben.
Ik ook niet.
Ook snap ik niet dat een land waar meisjes op de 9e kunnen worden uitgehuwelijkt er bv razzia's op speeltuinen werden gehouden om jongens te vangen die een zeker dood in de Irak/Iran oorlog tegemoet gingen.
Welk land bedoel je precies?
Ik snap gewoon niet als de Iraanse president Israel van de kaart wil vegen, etc, geen atoombom wil gooien.
Hij wil de Palestijnen (zijn broeders) bevrijden van het juk van de Israëlische overheersers. Als je een atoombom gooit dan dood je ook de Palestijnen en heb je er zo weinig aan.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje sympathie kan voelen voor de Palestijnen en het standpunt van de Iraanse president. Absoluut niet hun geweldadige aanpak, maar wel de kern van het verhaal. M.i. ziet het zo:
1. Holocaust door de Duitsers.
2. Joden moeten geholpen worden een veilige plaats te vinden.
3. Palestina is een geschikt gebied vanwege de religieuze waarde.
4. Palestijnen moeten maar oprotten.
Voor mij is dat gewoon het verplaatsen van het probleem en één van de voedingsbodems voor de haat tegen het westen.