Moderator: Rhiannon
Waarom niet? En waarom mag er wel getekend worden?In een rechtszaal mag niet gefotografeerd of gefilmd worden.
Ik zie totaal het nut niet in van een tekening van de achter-/zijkant van het hoofd van de verdachte... Wat wordt er met die tekening gedaan?En getuigen + advocaten zullen wel vooraan zitten, waardoor tekenaars ze alleen schuin van achteren kunnen tekenen?
Wat moet een krant met zo'n onzinnige (vul voor mijn part hier desgewenst onduidelijke of nutteloze) tekening?Die tekening is voor de krant.
Deze reden snap ik niet, want met een tekening kun je ook iemand herkenbaar in beeld brengen, dus dit vind ik geen goede reden om niet te mogen fotograferen.Omdat de verdachte niet herkenbaar in beeld mag komen mag er niet gefotografeerd worden,
Met andere woorden: als je de verdachte schuin van achteren fotografeert, is er niets aan de hand. Waarom dan toch zoveel tijd verspillen aan een, toch al nutteloze, want onherkenbare, tekening?en de tekening mag niet het gezicht van voren tonen.
Omdat de krant nou eenmaal graag een plaatje bij een artikel wil, en omdat alle andere mogelijkheden bij wet verboden zijn. Dat is toch niet zo moeilijk te snappen?Waarom dan toch zoveel tijd verspillen aan een, toch al nutteloze, want onherkenbare, tekening?
Jawel. Ten eerste zien die tekeningen er allemaal hetzelfde uit. Ten tweede is de tekening voor de lezer van de krant totaal overbodig en niet boeiend. Ten derde is een tekening veel lelijker (lees: geeft een minder realistisch beeld van de werkelijkheid) dan een foto. Ten vierde kost het maken van een tekening veel meer tijd, en dus veel meer geld, dan het maken van een foto. Kortom, die tekeningen zijn echt bullshit, tijdverspilling, geldverspilling en volkomen nutteloos. En hoeveel artikelen zonder foto/plaatje/tekening staan er wel niet in de krant?Omdat de krant nou eenmaal graag een plaatje bij een artikel wil, en omdat alle andere mogelijkheden bij wet verboden zijn. Dat is toch niet zo moeilijk te snappen?zpidermen schreef:Waarom dan toch zoveel tijd verspillen aan een, toch al nutteloze, want onherkenbare, tekening?