Moderator: Rhiannon
Ja, laten we maar hopen dat dat het is. Intussen ben ik in ieder geval tegen het referendum!Ik ga er maar vanuit dat dit bewijst dat mensen amper lezen, zich informeren, etc, voor ze gaan stemmen. ... Wat zegt dit over een democratie? [rr]
jah!gmlk schreef:Zijsprong: Een volk dat vraagt om betere leiders is per definitie niet geschikt voor een democratie, want een democratisch volk weet dat het niet de leiders zijn die het land besturen maar het volk. Een democratie vereist een hardwerkend hoogopgeleide bevolking met een sterk saamhorigheidsgevoel.
We hebben dus eigenlijk een beter volk nodig... [rr]
yep.nabz schreef:Dat is trouwens een andere discussie. We kunnen wel verder gaan over de vader. Of hij verantwoording moet dragen ook al was hij voor abortus, wat vinden jullie hiervan?
Is het niet een vorm van contradictie, omdat de moeder eerst de baas was over de beslissing, omdat het vast staat dat het kind van haar is?
ja natuurlijk, maar dat is haar keuze.1207 schreef:yep.nabz schreef:
Dat is trouwens een andere discussie. We kunnen wel verder gaan over de vader. Of hij verantwoording moet dragen ook al was hij voor abortus, wat vinden jullie hiervan?
Is het niet een vorm van contradictie, omdat de moeder eerst de baas was over de beslissing, omdat het vast staat dat het kind van haar is?
vader had maar een condoompje moeten aandoen. hij doet het niet en moet dus eveneens zijn deel van de verantwoordelijkheid dragen.
dat de vrouw altijd baas in eigen buik zou zijn is ook fout en hooguit schijn. dit zou namelijk impliceren dat vrouwen ook een abortus zouden kunnen vragen en krijgen op de moment dat de weeën al begonnen zijn.
er zijn beperkingen in tijd en randvoorwaarden om abortus te kunnen krijgen. los of het al dan niet toegestaan is vind ik hazenlip als reden tot abortus toch iets te ver gaan.
Je loopt achter heZeg, wordt het niet eens tijd te beseffen dat zo'n maatregel helemaal niet ingevoerd kan worden?
De vader heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid. Als hij tijdens/na de zwangerschap besluit er vandoor te gaan, zal hij wel degelijk aangesproken kunnen worden op zijn verantwoordelijkheid als vader.
Benm schreef:ferry schreef:
De vader heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid. Als hij tijdens/na de zwangerschap besluit er vandoor te gaan, zal hij wel degelijk aangesproken kunnen worden op zijn verantwoordelijkheid als vader.
Je zegt dit zeer stellig, maar zoals ik eerder al zei is het nog maar zeer de vraag of de biologische vader tegen zijn zin in ook gedwongen kan worden de jurdische vader te worden. In die zin heeft de man in kwestie, in ieder geval voor de wet, ook de keuze om formeel geen vader te worden - tenzij hij met de vrouw getrouwd is (lijkt me bij minderjarigen zeldzaam).
indien het voor de moeder in kwestie niets uitmaakt heb je gelijk.Het is niet zozeer afstand doen, meer een kwestie van niet erkennen. Als een kind niet erkend is bestaat volgens mij ook geen formele verantwoordelijkheid (bijv aansprakelijkheid of een verplichting tot financieel bijdragen aan opvoeding etc).
krijgt moeder/kind gelijk dan moet man aan alle plichten voldoen. het excuus "ik betaal niet want ik wou je dood" is dus irrelevantHet gaat om een vaststelling van het vaderschap tegen de wil van de vader van het kind. De vordering kan worden ingesteld door de moeder en/of het kind zelf.
Ja maar wanneer krijgt de vrouw gelijk?indien het voor de moeder in kwestie niets uitmaakt heb je gelijk.Benm schreef:Het is niet zozeer afstand doen, meer een kwestie van niet erkennen. Als een kind niet erkend is bestaat volgens mij ook geen formele verantwoordelijkheid (bijv aansprakelijkheid of een verplichting tot financieel bijdragen aan opvoeding etc).
willen moeder of kind wel die erkenning kunnen ze naar de rechtbank stappen.
http://www.babybelgie.com/-De-vaderlijke-afstamming-
krijgt moeder/kind gelijk dan moet man aan alle plichten voldoen. het excuus "ik betaal niet want ik wou je dood" is dus irrelevantHet gaat om een vaststelling van het vaderschap tegen de wil van de vader van het kind. De vordering kan worden ingesteld door de moeder en/of het kind zelf.