Oja Miels, de meeste ads zijn geanimeerd....
Tsja, dat kan ik niet ontkennen. Evenals wat je quote. Ik kan wel aan geschiedvervalsing gaan doen, maar dat lijkt me een nog minder gewenste situatie. Ik kan niet anders dan toegeven dat ik mijn mening heb bijgesteld. Het (ook door mij gebruikte) cliche "zeg nooit 'nooit' " had ik toch meer ter harte moeten nemen
. Deze wijziging denk ik echter te kunnen verantwoorden, en wel als volgt.
Wetenschapsforum begint als hobby steeds meer uit de hand te lopen. Zelfs in die mate dat het bijna niet meer naast een gewone baan te doen is. Hierbij ontstond een keuzemoment, waarbij ik
of moest minderen,
of er meer voor moest gaan, maar dan wel met grotere aspiraties. Die laatste optie leek mij de leukste, en bovendien haalbaar. Ik wil dan ook in de toekomst dingen groter aan gaan pakken, onder andere door bijvoorbeeld te gaan adverteren op onderwijsinstellingen (maar er zijn nog veel meer plannen). Zo kunnen we het forum nog meer laten groeien, en nog meer gelijk gezinden bij elkaar brengen. Maar dat kost wel geld. Vandaar de banners (want dat lijkt me een veel betere optie dan bijv. gebruikers laten betalen!)
Nu blijf ik erbij dat animaties irritant zijn. Maar tot op zekere hoogte heiligt een doel wel de middelen. Volledig animatievrij zijn we dus niet meer, maar je wil niet weten hoeveel advertenties ik heb aangezien waar je echt helemaal leip van werd. De grens hierbij is dus wel verschoven, maar (ik hoop) niet te ver.
Daarbij vind ik het belangrijk de trouwe gebruikers niet (te zeer) voor de borst stoten. Vandaar ook dat ik voor de huidige optie heb gekozen: reclame laten verdwijnen voor iedereen die hier regelmatig komt, maar wel tonen aan mensen die enkel even wat informatie komen pikken.
Dit heeft overigens nog een voordeel: door te vermelden dat reclame verdwijnt door inschrijving ontstaat een extra reden om in te schrijven. En als iemand dat dan toch heeft gedaan is er gelijk geen drempel meer om te participeren in discussies. Wellicht dat zo dus het aantal actieve gebruikers ook stijgt.
Voor alle plannen zou ik eigen geld in kunnen brengen of leningen afsluiten bij de bank, maar ik laat het liever organisch groeien zoals het nu gaat. Ik hoop dat de tijd uit zal wijzen dat die beslissing goed is, en dat we met z'n allen over een tijdje kunnen zeggen aan het begin te hebben gestaan van een enorm leuk, groot en leerzaam forum.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic