Jep je hebt bij 3 de nevel aangekruist. (ik heb hem hierboven ergens op de foto). Die stipjes van de camera zijn hot pixels. Verschijnen op langer belichte foto's.
hoe lang moeten de foto's dan belicht zijn voor die misselijke hot pixels? het is nl. maar een goedkoop cameraatje waar je qua sluitertijd niks in kan stellen.
Ik heb pas trouwens voor het eerst een verrekijker gebruikt (8*40) en dat hielp wel enorm! nu weet ik echt zeker waar die nevel zit.
Hier een fototje van saturnus gemaakt met mijn 150mm skywatcher maksutof en een toucam pro met een 2x barlow. De seeing was heel goed deze avond. Dit is mijn beste saturnus tot nu toe .
Hier een fototje van saturnus gemaakt met mijn 150mm skywatcher maksutof en een toucam pro met een 2x barlow. De seeing was heel goed deze avond. Dit is mijn beste saturnus tot nu toe .
Ziet er inderdaad prachtig uit
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
Nu youtube filmpjes ook in posts verwerkt kunnen worden kan ik ook een een filmpje laten zien die voor een bepaalde foto werdt gebruikt .
Eerder in dit topic had ik al een foto saturnus gepost , die foto is tot stand gekomen met behulp van een filmpje gefilmd met een webcam door de kijker .
Nu ben ik nog eens aan de slag gegaan met het filmpje met volgend resultaat .
Dit is het betreffend filmpje die ik toenertijd heb gemaakt en voor bovenstaande opname heb gebruikt .