Precies en de oude games zijn ook nog eens goedkoop. Uiteindelijk speel ik ze wel, alleen iets later. Tegen de tijd dat ik een nieuwe pc koop, ik schat over een jaartje of 4 ga ik de spellen van nu tegen de optimale instellingen kunnen draaien. Dan heb je nog meer plezier van de spellen ook dan wanneer je steeds de nieuwste speeltMaar geen zorgen, Half Life is al wat jaartjes oud en heeft niet zoveel nodig (minimum: 1.2 Gig CPU, 256 MB RAM en een video kaart van DirectX 7 of hoger, en die specs heb je nogal snel ) maar wat een grúwelijk spel is het. Heb je trouwens de Game of the Year edition? Zit bijv ook Counterstrike Source bij. Ook al een tijdje oud, maar heeft niet zoveel nodig en wordt héél veel gespeeld Ook met oude games kun je je prima vermaken.
Ik heb de gewone editie, helaas geen counterstrike source. Normaal copiëer ik spellen maar deze heb ik uitzonderlijk gekocht (zijn nu niet meer zo duur doordat het al zo'n 2 - 2,5 jaar uit is) omdat ik geen copie kan krijgen, schijnt nogal moeilijk te zijn met de beveiliging.
Wat betreft de specs: verkijk je zogauw je computer wat ouder is niet op de getallen. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid ramgeheugen, de hoeveelheid werkgeheugen en processorsnelheid van de videokaart, het gaat ook om de snelheid waarmee de onderdelen communiceren met elkaar.
Ik heb een 2,4 gHz processor maar wel één die al 4-5 jaar oud is wat heel anders is dan een 2,4 gHz-processor die je vandaag koopt. Ik heb 512 ramgeheugen maar wel geen DDR-RAM (nu zijn ze al bij versie 2, versie 3 komt dit jaar op de markt). Idem voor de videokaart, het nieuwe type kaarten met een efficiëntere verbinding past niet op mijn moederbord.
Met andere woorden, ik kan er nog zo veel ram in stoppen en de nieuwste en duurste videokaart kopen die compatibel is, mijn moederbord is en blijft verouderd.
Erg jammer voor de mensen die zo'n nieuwe machine hebben.Ja dat snap ik, alleen niet waarom ze dan niet bij nieuwe games als bijv FEAR en dergelijke (hoewel die ook al eventjes uit is) al begonnen is bij het toepassen van multi-threading technologie. Je hebt er ook niks aan als je continue die recommended specs omhoog gooit zonder dat je de huidige techniek optimaal gebruikt, toch?
De programmeurs zullen deze techniek vanzelf nog wel gaan toepassen. Als de ene softwareproducent het wel doet en de ander niet, raad maar eens welke meer spellen verkoopt. Het duurt alleen eventjes voordat ze er mee beginnen.