Hallo iedereen,
Ik ben woonachtig op Curacao en woon op een berg. Stroom en water zijn erg duur op Curacao.
Ik kan aan beerputwater komen, en dit kan ik (na enorme aanschafkosten) goedkoop zuiveren zodat het gelossd kan worden op oppervlakte water. Hiervoor worden subsidies aangevraagd.
Zoals ik al heb beschreven woon ik op een berg en het water word dan ook gezuiverd op een berg. Dit water wat hoog is kan ik gebruiken voor energie opwekking. Echter energie opwekken is een hele andere tak van sport dan waar ik mij mee bezig hou.
Ik wil een proef opstelling maken waarbij ik zelf energie aan het net toevoeg (op Curacao is het 127V 50 Hz, echt waar geen grap). Ik kan wel aan motor komen en die kan ik doormiddel van water wel laten ronddraaien (ik heb 1m3 per dag om mee te expirimenteren).
Kan ik een bepaalde energie opwekken en deze toevoegen aan het net?
moet deze energie 50Hz zijn?
Moet deze frequentie gelijk oplopen met de frequentie van het net? of mag ik er best een honderste tel naast zitten?
of mag ik bij wijze van spreken 300Hz toevoegen en het net maakt een kleine amplitude verandering door en het is weer netjes 50 Hz?
Wannner ik de motor aansluit aan het net gaat deze draaien, wanneer ik nu de motor de andere kant op laat draaien geeft deze energie af (aan het net) of is dit niet waar?
Ik ben nieuwsgierig hoe jullie hierover denken!
Groeten,
Lambert