Het is de moeite van het proberen in ieder geval waard. Het script is verplaatst!De vertraging kan ook komen omdat het javascript voor google analytics vooraan in de source staat. Google geeft zelf aan dat het beter is deze op het einde te plaatsen omdat analytics met momenten nogal traag is met het doorspelen van data.
[edit]En toch weer teruggezet. Er zitten in de pagina functies die alleen uitgevoerd kunnen worden wanneer dat script al is aangeroepen. Onderaan zetten levert dus problemen op. Toen ik de error zag verschijnen besefte ik me weer waarom dat bovenaan was gezet....
KloptDa's langer dan een oogwenk waar we tegenwoordig aan gewend zijn, maar een stuk sneller dan naar de bibliotheek lopen voor je informatie!
Normaal wel, maar er worden op de pagina nog wat extra variabelen meegegeven (o.a. om te zien hoeveel verkeer crew veroorzaakt en hoeveel door andere gebruikers etc). Die variabelen hebben het nodig dat dat script al eerder op de pagina wordt aangeroepen.Die code kan er normaal toch ook achter? Gewoon het hele stuk code die google genereert op het einde van de pagina zetten?
Normaal wel, maar er worden op de pagina nog wat extra variabelen meegegeven (o.a. om te zien hoeveel verkeer crew veroorzaakt en hoeveel door andere gebruikers etc). Die variabelen hebben het nodig dat dat script al eerder op de pagina wordt aangeroepen.
Alsnog gelukt! In plaats van direct de benodigde functie aan te roepen heb ik de argumenten in een variabele gestopt. Vervolgens het includen van het googlescript toch onderaan de pagina gezet, direct gevolgd door het aanroepen van de functie met de variabele met de opgeslagen argumenten.Ok ja dan zal het niet zo makkelijk worden om het te verhuizen.
Alsnog gelukt! In plaats van direct de benodigde functie aan te roepen heb ik de argumenten in een variabele gestopt. Vervolgens het includen van het googlescript toch onderaan de pagina gezet, direct gevolgd door het aanroepen van de functie met de variabele met de opgeslagen argumenten.