Hallo mensen, ik zou het graag willen hebben over het universum en al zijn planeten en manen en of er leven kan zijn en wat voor leven er kan zijn! Allereerst zou ik graag met mars beginnen en de maan europa!
Tot nu toe is er op mars geen leven getroffen. Maar de zoektoch ernaar gaat nog steeds door! Ik volg de astronomie nieuws dagelijks en ik kom over alles interesante feiten te weten! Bijvoorbeeld heb ik is gezien dat de mars sateliet een foto heeft genomen van stromed water in een krater! Dat water kwam van ijs dat in de grond zat en vanwege de juiste omstandigheden kon het vloeibaar worden! Helaas verdween het die dag weer aangezien het zichzelf niet steeds kon blijven aanvullen en zodra het water stilstond verdampte het in de atmosfeer. Ik heb ook gezien dat de phoenix heeft gefilmd dat het kan sneeuwen op de poolkappen en dat betekend dat de poolkappen zich blijven aanvullen. Tot nu toe denk ik dat het beste is waar je kan zoeken voor leven op mars is bij de poolkappen. Het is erg koud op de planeet maar heel af en toe word het wel 18 graden! Maar alleen op de evenaar en alleen als ie het dichtstbij de zon is. Voor de rest is het gewoon koud. Maar wat ik denk is dat als je alles zijn gang laat gaan op mars dat er over een paar miljoen jaar veel leven zal zijn op mars! Aangezien het dan wat warmer is op mars en de condities wat beter. Maar dat is alleen mijn mening. Ik denk ook dat er al leven is geweest in het begin op mars maar later weer weg is doordat het zo koud werd. Maar mischien is er nog steeds dus leven in de vorm van micro organismes. En er is laatst methaan gevonden dat zich maar blijft aanvullen en dat kan van organische afkomst zijn.
De maan europa. Die vind ik heel interesant! Want er blijkt dus een vloeibare oceaan onder al dat dikke laag ijs te zitten! Want door de bewegingen die jupiter maakt en het zonlicht dat op europa valt, komen er scheuren in het ijs van het kleine beetje warmte, maar die scheuren worden weer gedicht! En dat komt door het water dat eronder zit. Dus het grootste kans om leven te vinden is om europa te verkennen. Ikzelf denk ook dat daar echt leven is, en dan heb ik het over meercellige dieren zoals vissen! En als er ook een warmtebron in de zee aanwezig is zoals je die ook vind op aarde, is die kans nog groter. Ik zeg dat als NASA leven wilt vinden moeten ze daar gaan zoeken. Ik wil het graag over nog veel meer planeten hebben maar eerste deze twee.
Wat vinden jullie?