Beste mensen,
Enkele dagen geleden hoorde ik op de radio dat er een website bestaat tegen kindermisbruik.
Tot daartoe geen probleem.
Maar op die website staat een infolijn voor België en Nederland, waar je naar toe kunt bellen om te vragen of er eventueel een pedofiel in jouw buurt woont.
Ook lees ik op de website dat "omdat het plaatsen van foto's verboden is, ze dan maar een infolijn hebben opgestart". Dus moest het niet verboden zijn die foto's te plaatsen, dan zou dat waarschijnlijk gebeurd zijn.
Mijn vraag is nu, vinden jullie dat dit kan / vinden jullie dit een goede oplossing om pedofilie te bestrijden? En waarom wel of niet?
Ik besef dat dit een delicaat onderwerp is en dat er veel mensen van mening zullen verschillen.
Persoonlijk vind ik dit geen goede oplossing . Waar trek je de lijn?
Moeten er dan binnenkort ook website's worden gemaakt met infolijnen voor :
- dronken chauffeurs, die al meermaals veroordeeld zijn voor dronkenschap achter het stuur?
-> "als zo iemand in mijn straat woont, laat ik mijn kinderen daar niet buiten spelen" zullen veel mensen denken
- moordenaars
- verkrachters
- mensen die al meermaals bejaarde mensen hebben overvallen (op straat of thuis)
- bedriegers
- enz...
Wat gaat het gevolg op lange termijn zijn? Getto's van misdadigers?
Anderzijds, die website biedt veel informatie van wat de consequenties zijn voor slachtoffers en biedt ook de mogelijkheid voor pedofielen, die nog geen misbruiken hebben begaan, om te bellen en hulp te vragen. Dit zijn mijn inziens stappen in de goede richting. Het probleem "an sich" aanpakken, daar moet meer tijd en meer geld aan besteed worden (door de overheid).
Ik ben benieuwd naar jullie mening hieromtrent.