Beste allen,
Sinds lange tijd niet meer op het forum geweest dus maar een nieuwe account aangemaakt!
Voor mijn studie rechtsgeleerdheid moeten wij voor het vak conflictbeslechting een essay schrijven. Dit essay is geen positiefrechtelijk essay maar meer een externe blik op de samenleving verkrijgen. Dus bijvoorbeeld dmv kijken naar antropologische onderzoeken hoe andere samenlevingen werken en dit dan vergelijken met je eigen samenleving. Op die manier kun je vanuit het externe perspectief je eigen samenleving (en dan met name het recht) bekijken.
Nu is het dus zaak een essay onderwerp te vinden die hier betrekking op heeft, alles mag zolang er maar enigszins een link in zit met het recht.
Mijn idee was stamceltherapie, hier zijn nogal ethische discussies over bezig. Mijn vraag is, hebben jullie wellicht een idee hoe ik dit aan het recht zou kunnen koppelen? Ik zat zelf te denken aan de probleemstelling: Is stamceltherapie te rechtvaardigen in onze hedendaagse samenleving?
Heeft iemand suggesties of wellicht betere onderwerpen/ideeën?
Hoe zouden jullie het recht koppelen aan stamceltherapie, dwz hoe draagt het recht bij aan de discussie over stamceltherapie?