stoosh
Artikelen: 0

Re: [Folding] supah-computah ?

SSE2 is blijkbaar een instructieset, ik heb het even nagevraagd op een ander forum, waar ik graag rondhang en in de link lees je hun antwoord: http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/103210/SSE2.html

blijkbaar is het iets dat je processor heeft of juist niet heeft, daar kan je niets aan doen geloof ik. Wat ik wel weet, is dat je al veel achtergrond informatie en echt grondige kennis van computers zou moeten hebben om het te begrijpen :D

groeten en dank aan Multidesk
nico

Ik ben net m'n gegevens eens aan het bekijken en men toont mij dit aan:

CPU type: GenuineIntel Intel® Core(tm)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz [EM64T Family 6 Model 15 Stepping 11]

Number of CPUs: 4

Operating System: Microsoft Windows XP Professional x64 Edition

Memory: 4094.2 MB

Cache: 488.28 KB

Swap space: 11855.17 MB

Measured floating point speed: 2265.62 million ops/sec

Measured integer speed: 7073.3 million ops/sec

Average upload rate: 17.58 KB/sec

Average download rate: 171.86 KB/sec

Average turnaround time: 0.68 days

Maximum daily WU quota per CPU: 100/day

Weet er iemand waar die Floating point en integer speed op slaagt? Komen de snelheden die gegeven worden overeen met wat men zou verwachten van deze machine? En ook waar average turnaround time op slaagt weet ik niet.

Alvast bedankt,

Nico
Quantum Human

Als ik het goed heb staat Average turnaround time voor de gemiddelde tijd die het kost voor je computer een ontvangen werkeenheid berekend heeft en terugzendt. Met iets meer dan een halve dag is dat behoorlijk snel. Dat wordt dan ook nog benadrukt op de floating point en integer snelheden. Die slaan op het aantal uitgevoerde berekeningen per seconde, dwz de snelheid waarmee de processor rekent. Best indrukwekkend vergeleken met pc's van vijf of zelfs tien jaar geleden.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.

Terug naar “IT en informatica”