Moderator: Rhiannon
huh? ... nee Phys, ik dacht dat ik reageerde in een topic dat heet: 'klassieke muziek, waarom vindt iedereen dat saai?'Omdat het topic 'klassieke muziek' heet? Dat is gewoon een verzamelnaam. Er zijn toch al heel wat diverse soorten klassieke muziek ter sprake gekomen / getoond.
Like composers before and after him, he would use the unusual layout of the San Marco church, with its two choir lofts facing each other, to create striking spatial effects. Most of his pieces are written so that a choir or instrumental group will first be heard from the left, followed by a response from the musicians to the right (antiphon). While this polychoral style had been extant for decades (Adrian Willaert may have made use of it first, at least in Venice) Gabrieli pioneered the use of carefully specified groups of instruments and singers, with precise directions for instrumentation, and in more than two groups. The acoustics were and are such in the church that instruments, correctly positioned, could be heard with perfect clarity at distant points. Thus instrumentation which looks strange on paper, for instance a single string player set against a large group of brass instruments, can be made to sound, in San Marco, in perfect balance.
Ah, dat verklaart een hoop. Je reageert (reageerde) in het verkeerde topic; je had dit topic moeten hebben :eusa_whistle:huh? ... nee Phys, ik dacht dat ik reageerde in een topic dat heet: 'klassieke muziek, waarom vindt iedereen dat saai?'
Eh....dat herinnerde ik me dus toch niet goed, moet Jo Vincent zijn. Sorry, Aafje :eusa_whistle:En Aafje Heynis (als ik me goed herinner) liet zich eens na haar zoveelste Mattheus Passion ontvallen: 'zo, die hangt weer'.