Ik ben niet overtuigd, maar ik zal mij aanpassen. Ik gebruik mijn tijd liever om inhoud te produceren dan om via allerlei extra spelletjes deze inhoud op aangepaste wijze te publiceren. In ben druk bezig in de groep theorieontwikkeling en het produceren van formules gaat mij daar niet best af. Het ziet er armzalig uit. Vooral als ik dat vergelijk met wat ik op mijn website kan laten zien. Niet met Latex maar met het door velen kennelijk verdoemde Word. En zoals ik al zei, ik ben 68, ik voel er niets voor om nog onnodig een massa trucks te leren. Ik houdt mij liever bezig met fundamentele aspecten van de natuurkunde. Daar gaat het tenslotte om. Het gaat niet om de vorm van de tekst waarin dat gebeurt. Het moet een handig hulpmiddel zijn waar iedereen gemakkelijk mee kan omgaan. Vaak wordt ouderen verweten dat ze conservatief en vooringenomen zijn. Jongeren kunnen er kennelijk ook wat van.
Ik begrijp je bezwaar. Ik zou het oprecht jammer vinden als je je daardoor laat afschrikken in het posten van interessant materiaal. Dat het niet om de vorm gaat ben ik niet helemaal met je eens, door iets "beter" (duidelijker, netter, enz) te presenteren nodigt dit ook meer mensen uit om zich er in te verdiepen, er over te discussiëren, en ervan te leren (wat denk ik ook het voornaamste doel is van het posten op dit forum).
Dat je geen zin hebt (ongeacht je leeftijd) om tijd te verspillen aan trucjes leren begrijp ik. Doe dat ook vooral zo min mogelijk, zeker waar het opmaak-gerelateerde toeters en bellen betreft (zoals het bewust overdreven voorbeeld wat ik hierboven plaatste). Gewoon een duidelijke tekst met alinea's in plaats van een knipperende kermis werkt beter.
Maar wat betreft formules zou ik wel in overweging willen geven: Latex is niet iets specifiek van dit forum, doch een zeer algemeen gebruikte standaard in de wetenschap. Daarbij is het echt zeer eenvoudig om basale formule's mee te produceren. De leercurve is redelijk minimaal, en het loont de moeite zeer (ik ben bekend met de formule editor van Word, ik prefereer absoluut Latex).
Nog een andere suggestie, als je het toch wil gaan proberen (wat ik hoop): produceer gerust eens wat formules op de vertrouwde manier en post ze in het topic
hoe werk ik met Latex (desgewenst als link naar een PDF, of iets op je eigen site) met de vraag hoe dat er in Latex uitziet. Dan zijn er genoeg mensen die een helpende hand toesteken en dan zal het makkelijker blijken dan je misschien denkt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.