Math-E-Mad-X schreef:Hoezo?
Leg eerst eens uit hoe jij eerst dacht dat de quantummechanica een atoom beschreef, en leg vervolgens eens uit waarom dat volgens dat andere topic niet blijkt te kloppen.
maar natuurlijk..
Ik dacht altijd dat de electronen in een golf om de kern heendraaien, waarbij het elk rondje precies dezelfde baan aflegt. Het aantal 'knooppunten' of golfbewegingen staat dan gelijk aan het aantal electronen in een schil. Deze golven kunnen op verschillende afstanden van de kern plaatsvinden, waarbij de golf natuurlijk wel moet sluiten.
Hierop baseerde ik mijn gedachtes in het andere topic. een andere golf zou een andere 'electrische aantrekkingskracht' veroorzaken, en aangezien het bij donkere materie toch vooral gaat om het in evenwicht krijgen van aantrekkingskracht en (bij gebrek aan betere benaming) afstotingskracht, dacht ik hier wel een opening te zien.
Maar het topic werd vrijwel direct dichtgegooid, met als verklaring dat er geen snars klopt van deze gedachten, dus vandaar dat ik nu denk dat mn gedachtes niet helemaal juist zijn.