Moderator: physicalattraction
Dat weten we niet.Maar waarom dan toch precies deze verhouding van ruimte en tijd?
Dat is onzin. Weet je toevallig nog waar je dat zou gelezen hebben?Ook heb ik wel eens dingen gelezen over licht met bepaalde golflengten die net ietsje sneller gaan dan 299.792.458 m/s, weten jullie daar iets van?
Uit recent onderzoek komt juist naar voren dat de lichtsnelheid voor elk foton gelijk is.Ook heb ik wel eens dingen gelezen over licht met bepaalde golflengten die net ietsje sneller gaan dan 299.792.458 m/s, weten jullie daar iets van?
We weten toch waar het vandaan komt? Het is gewoon de snelheid, uitgedrukt in een lengte-eenheid gedeeld door een tijdseenheid.Aangezien we nog niet weten waar 299.792.458 vandaan komt onderzoek ik het zelf wel.
xD succesAangezien we nog niet weten waar 299.792.458 vandaan komt onderzoek ik het zelf wel.
We weten wel waar die 299.792.458 vandaan komt, namelijk de afstand in meters per tijdseenheid in seconden.Aangezien we nog niet weten waar 299.792.458 vandaan komt onderzoek ik het zelf wel.
Daar moet je juist meer achter zoeken, want aan "toevallig" doe we niet (of tenminste ik niet). Alles in dit universum heeft een oorzaak, niets gebeurt zomaar zonder aanleiding. Ergens is dus een oorzaak/rede voor dit getal. More to the point is het eigenlijk de vraag waar de lichtsnelheid zelf vandaan komt, waar dit limiet voor nodig is. Dan kun je misschien ook begrijpen waarom het deze waarde heeft.En daaruit komt "toevallig" het getal 299.792.458. Meer moet je daar niet achter zoeken.