Men heeft in het CERN 3 jaar gezocht. Ik denk dat ze daar zelfs effecten nagerekend hebben waar niemand op dit forum ooit van gehoord heeft
Het zal niet de eerste keer zijn dat een buitenstaander iets opvalt, dat de deskundigen ontgaat.
Moderator: Rhiannon
Men heeft in het CERN 3 jaar gezocht. Ik denk dat ze daar zelfs effecten nagerekend hebben waar niemand op dit forum ooit van gehoord heeft
http://en.wikipedia.org/wiki/Berry_paradoxDat kun je vastwel onderbouwen met een aanal smakelijke voorbeelden.
Jaja, en Einstein was natuurlijk ook maar een medewerker van het patentbureau.
Je kan de vraagstelling natuurlijk altijd zodanig aanscherpen dat er geen voorbeelden meer te vinden zijn...Marko schreef:Jaja, en Einstein was natuurlijk ook maar een medewerker van het patentbureau.
Ik heb nog steeds geen voorbeeld gezien van een echte buitenstaander, iemand die zonder voorafgaande scholing of betrokkenheid bij de discipline, die ineens het ei van Columbus vindt, laat staan dat dat in de natuurkunde gebeurd zou zijn.
There are many hypotheses in science that are wrong. That's perfectly alright; it's the aperture to finding out what's right. Science is a self-correcting process. To be accepted, new ideas must survive the most rigorous standards of evidence and scrutiny. ... The suppression of uncomfortable ideas may be common in religion or in politics, but it is not the path to knowledge and there is no place for it in the endeavor of science. We do not know beforehand where fundamental insights will arise from about our mysterious and lovely solar system, and the history of our study of the solar system shows clearly that accepted and conventional ideas are often wrong and that fundamental insights can arise from the most unexpected sources.
Ik heb voorbeelden proberen te bedenken, en ik moet opmerken dat er veel wiskundigen zijn die echt buitenstaander zijn/waren. Ik denk aan Ramanujan en Fermat.Inderdaad, want je kunt het werkgebied en de definitie van buitenstaander ook zodanig oprekken dat er een voorbeeld te vinden is.
Ik weet het niet, ik denk dat dat met de opkomst van het internet in de toekomst compleet kan veranderen. Dat iemand via zelfstudie tot een erg hoog niveau klimt en dan plots vanuit het niets met een geniaal idee komt.Ik blijf erbij dat iemand zonder verdere vooropleiding en zonder verdere kennis van de details of zelfs maar de achtergrond van het experiment, geen enkele zinnige bijdrage kan leveren aan de discussie die men binnen CERN al geruime tijd heeft gehad. Er zijn talloze zaken waarin de kijk van een buitenstaander verfrissend kan zijn, maar voor dit soort situaties mist een buitenstaander de noodzakelijke voorkennis.
Daar geloof ik niet in. Daar zit totaal geen systematiek in.317070 schreef:Ik weet het niet, ik denk dat dat met de opkomst van het internet in de toekomst compleet kan veranderen. Dat iemand via zelfstudie tot een erg hoog niveau klimt en dan plots vanuit het niets met een geniaal idee komt.
Op zich is alle voorkennis nu vrij beschikbaar, in tegenstelling tot vroeger.
De verzamelingenleer is ontwikkeld door de Duitse wiskundige Georg Cantor, niet door de Engelse wiskundigen Russel en Whitehead.En van de filosofen Bertrand Russell en Alfred North Whitehead die de verzamelingenleer ontwikkelden.
Een beetje beperkte visie van de enorme ontwikkelingen op dat gebied rond 1900.De verzamelingenleer is ontwikkeld door de Duitse wiskundige Georg Cantor, niet door de Engelse wiskundigen Russel en Whitehead.