Hallo iedereen,
Ik zit in de 6de klas van het VWO en ben net begonnen met mijn profielwerkstuk.
Het plan is om een ontwerp te maken, namelijk een camera gemonteerd op een pan 'n tilt unit, die aangestuurd wordt door een Android-smartphone, aangestuurd met de gegevens van de gyroscoop in de smartphone.
Wanneer je met de smartphone in je hand een kwartslag naar rechts draait, moet de pan n tilt unit deze beweging kopiëren. Verder moet het beeld van de camera te zien zijn op de smartphone.
Dit alles moet te gebruiken zijn via een Android applicatie.
Ter (hopelijk) verduidelijking hier een schematische weergave van alle overdracht van gegevens tussen de nodige hardware:
Mijn eerste stap is het onderzoeken van de verschillende mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen en de voor- en nadelen van verschillende manieren tegen elkaar af te wegen.
Ik heb de volgende middelen tot mijn beschikking, maar er mogen kosten gemaakt worden:
- Twee smartphones, dus één van de twee kan fungeren als camera.
- IP Wireless WIFI/LAN Camera with Night Vision and Pan/Tilt Motors, http://www.dealextreme.com/p/ip-wireless-w...lt-motors-29014, deze is bestuurbaar via een smartphone en via de computer (knoppen), maar (nog?) niet d.m.v. de gyroscoop.
Mijn eerste vraag is:
Hoe krijg ik het beeld van de camera op de smartphone?
Ik wil bij het prototype liefst gebruik maken van één van de twee bovenstaande camera´s.
De onderste streamt het beeld zelf al naar het internet, een verwijzing naar het beeld in de Android app zal dan genoeg zijn (?).
Maar hoe moet het als we een smartphone als camera willen gebruiken?
Via de eerste livestream die we probeerden (ustream) zijn er al 7 seconden vertraging, en dat is te veel. Misschien zitten we hiermee ook totaal op de foute weg?
Suggesties en tips zijn meer dan welkom !