Wat vinden jullie van benaderingsregels?
En waarom
Moderator: physicalattraction
Ik vind ze dom. Als ik een rechthoek heb van 3 centimeter bij 3.01 centimeter dan is de oppervlakte 9.03 centimeter^2 en niet 9 centimeter^2. Ook is het afronden nu nergens voor nodig, zo vergroot men fouten alleen, en verkleint men ze niet.
aaargh schreef:Ik vind ze dom. Als ik een rechthoek heb van 3 centimeter bij 3.01 centimeter dan is de oppervlakte 9.03 centimeter^2 en niet 9 centimeter^2. Ook is het afronden nu nergens voor nodig, zo vergroot men fouten alleen, en verkleint men ze niet.
Mooi dat ik mijn foutenanalyse van Natuurkunde onvoldoende terug krijg, als je er helemaal geen rekening mee houd. En wat Jan-Meut al zegt, het is erg belangrijk. Als je twee dingen met elkaar gaat vermenigvuldigen. Je weet 1 ding helemaal niet precies en het andere op 10 cijfers achter de komma nauwkeurig, dan maken die tien cijfers achter de komma ook weer niet uit, de preciesie wordt verpest door het eerste. Het is een fout om dan die tien cijfers achter de komma nauwkeurigheid ook te projecteren op dat eerste cijfer waar je te weinig van afweet.
Precies 3 cm bestaat niet, maar als je hem heel goed hebt benaderd zou je 3,000000000000000 cm moeten opgeven.En als ik nu die rechthoek met een elektronenmicroscoop precies 3 centimeter lang heb gemaakt?
Ik quote 'm nog maar eens voor de duidelijkheid!!!Overigens is 3 natuurlijk niet hetzelfde als 3,00 !
Eigenlijk zelfs dat nog niet, want x=3.00 wil zeggen 2.995 x < 3.005, en y=3.01 wil zeggen 3.005 y < 3.015Ik quote 'm nog maar eens voor de duidelijkheid!!!Overigens is 3 natuurlijk niet hetzelfde als 3,00 !
3,00 x 3,01 is natuurlijk wel 9,03 !