Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Wielrenner

Bij een goede sportschool kun je zo'n apparaat instellen dat je kunt zien hoeveel watt je trapt.

Ik had bij de fysio ook zo'n ding.

Ik heb hem eens op 500 Watt gezet maar dat was loodzwaar.

Ik wil alleen wel eens weten hoeveel Watt een goed getrainde mens kan halen met fietsen over een periode van 10 seconden.

10 seconden lijkt mij een lange sprint voor de eindlijn.

Ze gaan dan rond de 70 Km per uur.
Farshad

Ik heb op mijn Mountain Bike een keer 1 km lang 50km/h gereden, maar een mountain bike is veel zwaarder dan een racefiets.

Dus ik denk dat de meeste mensen ook wel rond de 80% van de kracht van die gast kunnen halen.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!
Diesel Power

Farshad schreef:Ik heb op mijn Mountain Bike een keer 1 km lang 50km/h gereden, maar een mountain bike is veel zwaarder dan een racefiets.

Dus ik denk dat de meeste mensen ook wel rond de 80% van de kracht van die gast kunnen halen.
Die 50 km/u is daar totaal niet mee te vergelijken, al weet ik niet onder welke omstandigdheden jij die reed. Maar renners in zo'n koers sprinten nog aan de 70 per uur na vaak meer dan 200 km te hebben gekoerst. Reken maar dat je dan er al flink doorheen zit.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet
Kris Hauchecorne

wkuipers schreef
ik kan me trouwens herrinneren dat een beetje sporten al snel 400 a 500 Watt levert

In eos heeft eens een artikel gestaan over een zweefvliegtuig om te trappen. Daar was, als ik mij niet vergis, sprake van 500W gedurende een uur voor goed getrainde sportlui als bovenlimiet van wat ze kunnen. 1200W zal dan misschien eerder over een korte explosieve inspanning gaan.
Anonymous

De vraag was 10 seconden

een lange sprint.

Terug naar “Natuurkunde”