jurgen
Artikelen: 0

Verrokken ligamenten (voet)

Hallo,

zoals de titel al vertelt heb ik te maken met verokken ligamenten aan m'n voet.En tijd geleden(19 juli) heb ik blijkbaar m'n voet verkeerd geplaatst door een val.Ik met m'n stomme kop gewoon verder gelopen enzo.S'anderdaags deed het echt veel pijn,stappen ging zo traag.Ik naar de dokter,deze zei me dat hij me fastum gel ging meegeven.Dit heb ik 1 week 3x per dag op de bovenkant van m'n voet gesmeerd.

Het ging na een tijd al iets beter,maar pijnloos is het intussen nooit gegaan.Inmiddels is het zelfs terug verslechtert!Ik doe atletiek en ik zwem,dit heb ik volledig achterwege gelaten.Iemand tips?Het beste zou natuurlijk 2 weken plaate rust zijn maar ja,das niet mogelijk natuurlijk...

jurgen
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Verrokken ligamenten (voet)

Misschien is het weefsel wat gescheurd, niet volledig rusten maar ook zeker niet overbelasten.

Misschien is je voetstand afwijkend waardoor het trauma slecht geneest. Vraag je huisarts of je je voeten mag laten nakijken door een podotherapeut. Maar er zijn natuurlijk ook andere onderzoeken mogelijk, fysiotherapie/ rongenfoto's bespreek dit met je huisarts.

Yvonne Kruize, podotherapeut

Terug naar “Geneeskunde”