j.vlamings
Artikelen: 0

Re: Is er leven buiten aarde mogelijk?

Er is leven mogelijk op planeten, gelijkwaardig en onder dezelfde omstandigheden als onze Aarde, die in andere zonnestelseld draaien. Het is mogelijk, dat daar ook mensen leven, ongeveer gelijk aan Aarde-mensen. Er zijn miljoenen zonnestelsels met planeten. Dus de kans is zeer groot, dat op vele planeten mensen leven. Wij kunnen met deze mensen geen contact maken, niet per raket en niet per radio, omdat de afstanden daarvoor veel te groot zijn. - J. Vlamings
noortje

Ik ben het niet eens met enkele zaken die je zegt:
leven mogelijk op planeten, gelijkwaardig en onder dezelfde omstandigheden als onze Aarde
er is geen enkele reden om aan te nemen dat de aardse conditities de enige zijn waaronder zich leven kan ontwikkelen.
mensen leven, ongeveer gelijk aan Aarde-mensen. Er zijn miljoenen zonnestelsels met planeten. Dus de kans is zeer groot, dat op vele planeten mensen leven
de mens is ontstaan na miljoenen jaren evolutie waarvan delen bepaald zijn geweest door toevalligheden (bv uitsterven van de dino's door inslag, klimaatsveanderingen,...). De kans dat alles perfect hetzelfde is zodat men hetzelfde resultaat bekomt is klein.

Mensen zien zichzelf vaak als het eindpunt van een evolutie. Ik geloof als je in het verleden 1 schakel verandert, dat grote gevolgen zal hebben voor verdere evolutie en andere organismen de bovenhand kunnen krijgen en dus voor een momentopname het eindproduct schijnbar is.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Anonymous

Ook al zal je in het verre verleden een schakel veranderen dan nog zal er vroeg of laat via evolutie iets ontstaan dat erg veel op ons lijkt. Waarschijnlijk ook een op koolstof gebasseerd, zuurstofhappend, op het land levend, met kamera-ogen uitgerust, tweevoetig (de handen vrij voor werktuigen) wezen.
NASE

Maar op welk bewijs steuen jullie om dat te beweren. Het zijn wel allemaal mooie praatjes, maar een wetenschapper wil bewijzen zien. En bij mijn weet zijn er geen bewijzen.

Wie zegt dat we geen spinnen worden met vier poten vrij en vier om op te lopen.
noortje

NASE,

als een wetenschapper enkel zou wachten op bewijzen, dan zou er nooit meer iets nieuw ontwikkeld worden. In de wetenschap stelt men eerst hypotheses op alvorens iets te bewijzen.

Hierboven staan 2 hypotheses.
Ook al zal je in het verre verleden een schakel veranderen dan nog zal er vroeg of laat via evolutie iets ontstaan dat erg veel op ons lijkt. Waarschijnlijk ook een op koolstof gebasseerd, zuurstofhappend, op het land levend, met kamera-ogen uitgerust, tweevoetig (de handen vrij voor werktuigen) wezen.
dan ga je er vanuit dat de mens of het zoogdier een soort eindproduct is. en die stelling geloof ik niet. de mens is nu nog steeds aan het evolueren en door heel wat zaken kan er een eind komen aan het mensdom en zal een ander wezen de bovenhand krijgen.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Anonymous

Ik zeg alleen dat vroeg of laat er iets zal evolueren wat op ons lijkt. Daarmee heb ik nog niet gezegd dat dit ook het eindpunt van de evolutie is. Deze zal inderdaad gewoon doorgaan, maar misschien niet meer via de natuurlijke weg. Vergeet niet dat de mens de eerste soort is die nu zijn eigen evolutie min of meer kan sturen.
NASE

maar waar steun je op om dit te beweren.

Zelfs hypothesen moeten worden gestaafd.
Anonymous

Deze hypothese steunt op het idee dat hier op aarde verschillende organismen op zeer verschillende wijze een oplossing vinden voor een bepaald probleem. De uiteindelijke oplossingen lijken toch sterk op elkaar.

Een mooi voorbeeld dat ik altijd gebruik is het kamera-oog zoals wij en inktvissen en nog wat andere soorten (een soort kokkel) dat hebben. Beide lijken erg op elkaar maar langs evolutionaire weg gezien zijn ze beide op een heel verschillende manier ontstaan. Van dit proces, convergente evolutie, zijn nog veel meer voorbeelden, ook op moleculair niveau.

Het echte bewijs zal pas geleverd worden als we inderdaad buitenaards leven vinden. Maar of dat ooit gaat gebeuren is nog maar de vraag.
NASE

vliegen heben facetogen( als ik mij niet vergis). Nu ik weet niet juist hoe het in een zit. Maar dit wil zeggen dat het bij ons handig is maar daarom op een andere planeet nog niet.

Weten ze eigenlijk al iets over antimaterie. Mss is daar nog veel mogelijk mee, mss ook niet.

In elke geval eingelijk eens iemand een overtuigende argument.
Anonymous

Als wij facetogen zouden hebben en met deze ogen net zo goed zouden willen zien als we nu doen, dan zouden deze facetogen wel een paar keer zo groot moeten zijn als ons hoofd. Dat is evolutionair gezien niet echt voordelig.
Anonymous

er is zowieso leven ergens anders in dit heelal. Als je achter de String theorie staat zoals ik is het zelfs bijna een feit. Quantumfysica heeft ermee te maken dat er voor elke mogelijkheid een Parralel Universum is waarin wij leven alleen met het verschil dat er andere keuzes/gebeurtenissen zijn gemaakt en gebeurd.

We weten dat waarschijnlijk alleen Zwaartekracht kan ontsnappen uit de zogenaamde branen waarin deze PA zich bevinden. Misschien kunnen we daardoor ooit comminuceren met deze werelden dankzij de zogenaamde Gravitons. Misschien kunnen we er zelfs naar reizen. Dan hoeven we niet met de snelheid van het licht maar moeten we een techniek uitvinden die het mogelijkmaakt dat wij er door heen kunnen breken. Want in principe scheelt het 1 molecuul (wiskundig gezien) met een PA dat op het onze lijkt. Een PA dat minder op ons lijkt 2 moleculen enz.

Klinkt als Sciencefiction :shock: maar als de string theorie bevestigd word moet je dit toch serieus nemen.
j.vlamings

K O S M I S C H E R U I M T E R E I Z E N @@@@@@@@@@@@@@

Kosmische ruimtereizen moeten mogelijk zijn via "Wormgaten". Dit volgens Einstein en later Stephen Hawking. De "wormgaten" staan symbool voor de theorie, dat je in enkele seconden of zelfs zonder tijd van plaats A (Aarde) naar plaats B ( 1 tot 100 lichtjaren ver in de kosmos) verplaatst wordt . Voor het menselijke lichaam, raketten en verdere stoffelijke zaken is zo'n snelle verplaatsing fysiek onmogelijk. Einstein dacht aan onstoffelijke verplaatsing, met name aan verplaatsing van de menselijke geest, het geestelijke krachtveld, dat zich zonder tijd kan verplaatsen van A door het hele Universum naar B. De menselijke geest zou dus in staat zijn, om door de ruimte te reizen en te speuren naar bewoonde planeten, daar alles te bekijken en even later terug op Aarde verslag te doen van zijn ontdekkingen. Er zijn mensen, die beweren, te kunnen ruimtereizen. In Science Fiction verhalen (Star Trek), wordt hier druk gebruik van gemaakt.

Welke ruimtedeskundige, ruimtereiziger en verdere geestdeskundige kan hier meer informatie over geven? J. Vlamings

Vortex29

Einstein dacht aan onstoffelijke verplaatsing, met name aan verplaatsing van de menselijke geest, het geestelijke krachtveld, dat zich zonder tijd kan verplaatsen van A door het hele Universum naar B.
Bron?
NASE

menselijke geest. Lijkt mij niet echt wetenschappelijk verantwoord.

Als er voor ieder beslissing meerdere PA komen, waarom zou dit dan als gevolg hebben dat er in onze Pa buitenaards leven is???

Is dat van die PA echt een van de kenmerken van de string theorie. En is dit dan ook de 11 dimensionele supergrafitatie theorie. Of sla ik ze nu allemaal door elkaar?
Anonymous

waarschijnlijk is de geest een illusie. De geest is onze eigen quantum computer in ons hoofd. Op een heel erg hoog microscopisch niveau is er de basis van onze hersnenen. Na recent onderzoek is gebleken dat wij waarschijnlijk een soort van quantum computer hebben die er voor zorgt dat het constant in verbinding staat. Dit is het bewustzijn.

Terug naar “Ruimtevaart”