Naar aanleiding van een pb van gebruiker bloemlief moet ik maar even uit mijn forum-sabbatical komen
De korte samenvatting: Ik heb de hele zaak gewonnen.
De langere samenvatting: De voorlopige voorziening en het beroep tegen de afwijzing van mijn bezwaarschrift werden uiteindelijk tegelijk behandeld. De rechter was een andere mening toegedaan dan de IB-Groep (DUO): De termijnoverschrijding werd als verschoonbaar beoordeeld gegeven de redenen die ik aanhaalde.
Daarmee stelde de rechter mij in het gelijk: (1) De voorlopige voorziening werd toegekend waardoor de oorspronkelijke beslissing onuitvoerbaar werd. Dit had ook tot gevolg dat de deurwaarder geen verdere stappen mocht ondernemen. (2) Het beroep werd gegrond verklaard, de afwijzing van mijn bezwaarschrift werd vernietigt en DUO werd opgedragen om een nieuw besluit te nemen. Tenslotte oordeelde de rechter dat DUO de proceskosten moest betalen.
Uiteindelijk moest ik DUO onderdruk zetten om daadwerkelijk een besluit te nemen. (De Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen.) Maar toen gaf men uiteindelijk toe: mijn bezwaar werd naar ruim 12 maanden toegekend als terecht en ze kwamen op hun oorspronkelijke besluit terug.
Bedenk dat dit een vrij uitzonderlijke situatie was. Mijn persoonlijke situatie, dat de medische redenen die ik aanhaalden objectief bewijsbaar waren, etc. Bovendien viel mij op dat hun advocaat minder wist van de zaak dan ik zelf, zich amper had voorbereid en geen ander argument had dan dat ze dit altijd zo deden, les: "Overschat nooit de andere partij", groot zijn maakt je lui en arrogant.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs